קמפיין "לא לתת" שוטף את הרשת לאחר ניצחון נתניהו

גולשים מתוסכלים מכך שהשכבות החלשות הצביעו לנתניהו - וקוראים להסתגר בבועה: "אל תספרו לי על שכר מינימום, מפוטרים בדרום וילדים רעבים" ■ "תושבי עיירות הפיתוח, הצבעתם נתניהו? אין יותר סולידריות ותרומות"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

הזעם והתסכול במחנה השמאל לאחר ניצחונו הסוחף של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבחירות מביא לקמפיין חדש ברשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר: "לא לתת".

במסגרת הקמפיין קוראים גולשים שונים להפסיק עם הסולידריות ועם התרומות לנזקקים ולשכבות החלשות, בשל העובדה שרוב אותם חלשים שהיו זקוקים לשינוי - בחרו בנתניהו. יש לציין כי לא מדובר בקמפיין מאורגן אלא בתגובות ספורדיות של גולשים שזוכים לתגובות ושיתופים רבים. (עדכון: לאחר פרסום הכתבה באתר "גלובס" נפתחה קבוצה בפייסבוק בשם "לא לתת")

כתבות נוספות בנושא:

ארגון "לתת": אלפי משפחות זקוקות לתרומות לפסח

עמדה: קמפיין "לא לתת" מוכיח כמה השמאל פאתטי ומנותק

אותן קריאות ברשת, שמציפות את הפייסבוק, טוענות כי אם לאותם נזקקים כל-כך טוב כאן, ולפיכך הם החליטו לבחור בנתניהו - אין באמת סיבה לעזור להם ולהיענות לקריאות לתרום ולסייע.

"לקראת חג הפסח אני מזכיר לכם שבארץ חיים מאות אלפי אנשים שאין להם איך לחגוג", כתב אחד הגולשים בפייסבוק. "חשוב שלא תתרמו להם אפילו שקל. הם חלק ממזימה מתוזמרת היטב של גורמים בשמאל בניסיון להפיל את נתניהו, והם ממילא בחרו ממשלה שתשנה את המצב שלהם, אז חבל שתתערבו ותהרסו. חג שמח!".

לא לתת / מתוך הפייסבוק
 לא לתת / מתוך הפייסבוק

"לא לתת". אחת התמונות שפורסמו ברשת

גולשת אחרת כתבה סטטוס הקורא גם כן להפסיק עם הסולידריות: "מהיום אני רוצה שקט. מהיום כל אחד דואג לעצמו. אל תספרו לי על משכורות מינימום ועל אנשים שלא גומרים את החודש או על מפוטרים בדרום. לא רוצה לשמוע על ילדים רעבים ועל חד-הוריות במצוקה, על עובדי קבלן מתוסכלים ועל פנסיה נשחקת.

"אל תטיפו לי על 'החלטת העם והרוב קובע'. אני יודעת מה זו דמוקרטיה, רק שמהיום שכול אחד ידאג לעצמו, בלי תוכניות טלויזיה על עצמאים מתמוטטים ועל טייקונים שאוכלים לנו את הפנסיה. בלי כתבות על בתי-חולים עמוסים, רופאים מתוסכלים וכיתות מפוצצות. אל תקריאו לי את אחוזי מקבלי תעודות הבגרות בדרום ולא את מדד העוני, העושר והכושלאמא שלכם.

"אל תתקשרו לבקש ממני תרומות, ואל תספרו לי כמה רע לכם, תסתדרו לבד, אנחנו ילדים גדולים, נתנו לנו פתק להצביע, העם אמר את דברו, בוקר טוב ישראל, בוקר טוב תל-אביב".

גולש אחר כתב סטטוס ברוח דומה: "דרומים יקרים - אבטלה, יוקר המחיה, עליית מחירי הדיור, מפעלים שנסגרים, מפוטרים בני 50 בלי עתיד, מלחמות, קסאמים, הזנחה של הפריפריה. לא רוצה לשמוע יותר אף מילה. פשוט סתמו וזהו".

יצחק הרצוג, ראש המחנה הציוני התייחס בדף הפייסבוק שלו לביטויי הגזענות ולקמפיין "לא לתת" שהחלו לעלות ברשת וכתב: "התגובות הדוחות שרצות ברשת מאתמול ומנסות לתאר את בוחרי הליכוד בצבעים מכוערים וגזעניים הן מסוכנות בדיוק כמו קריאותיו של ביבי נגד הערבים בישראל. ניסיונות לפלג, להשמיץ ולהפיץ שנאה בחברה הישראלית מעוררים בי שאט נפש, ולא משנה אם הם באים מימין או משמאל. ממשלת הימין הקיצוני שנתניהו ינהיג לא תדאג לאזרחיות ואזרחי ישראל. היא רק תמשיך להפחיד ולשסות אותם זה בזה- לעומתה, המחנה שאני מנהיג יילחם בקריאות האלה ויאבק בכל מקום ודרך, כדי שהחיים של כל האזרחים, ולא משנה למי הם הצביעו או איפה הם גרים, יהיו בטוחים וטובים יותר".

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) מסר בתגובה: "יש הרבה תסכול מתוצאות הבחירות בפריפריה גם בגלל שברגע האמת היא נוטה להתעלם מן העובדה הפשוטה שמדיניותו הכלכלית של הימין היא שדופקת אותה עד העצם, וגם מפני שמי שמוביל את עיקר החקיקה והמאבקים עבורה הן מפלגות המרכז שמאל. אם השכן שלי בלוד מודה לי על המאבק נגד ניתוקי המים ובמקביל קורע מחדר המדרגות את השלט של המפלגה שלי, רק כי ביבי אמר את מילת הקוד - 'שמאלנים' או 'ערבים', אז יש כאן כישלון שלנו. יחד עם זאת, אין מקום לדיבור מהסוג של ויתור על האנשים בפריפריה ונטישת המאבק למענם, אלא שצריך לחשוב מחדש על נקודות החיבור אליהם. האתגר בשנים הקרובות הוא לחבר בין הפעילות המאומצת שאנחנו עושים עבור הפריפריה ובין שינוי התודעה שצריך לקרות שם. רק ככה נוכל לנצח בפעם הבאה".

יוסי יונה מהמחנה הציוני הגיב גם כן: "עם היוודע תוצאות הבחירות נשמעות לאחרונה קריאות להפסקת סולידיות עם תושבי הדרום ולהחרים עמותות המסייעות לנזקקים. זו קריאה מבישה! לצערי, עברנו מערכת בחירות רווית יצרים, שטנה והכפשות. חבל שהדברים הגיעו לכך ובוודאי שאין זה נכון להמשיך באותו התלם. סדר היום שלנו הדגיש את המחויבות שלנו לקדם את ענייניהן של השכבות החלשות, הנזקקים, אנשי הפריפריה. מחויבות זו לא תפגם כהוא זה בגלל שהם לא הצביעו עבורנו. התחייבנו לייצג את כלל חלקי העם ולהתמקד בעשייה ציבורית שמשרתת אותם. כך פעלנו וכך נמשיך לפעול".