בן כספית מסביר במשפט אחד למה נתניהו ניצח בבחירות

כספית: "הרצוג הוא אחלה בן אדם, מישהו שאתה רוצה שיהיה השכן שלך, שהבת שלך תתחתן עם הבן שלו - אבל ביבי ניצח כי הוא ביטחוניסט"

בן כספית / צילום: איל יצהר
בן כספית / צילום: איל יצהר

העיתונאי בן כספית טוען כי הסיבה שבגללה ראש הממשלה בנימין נתניהו ניצח בבחירות היא כי הוא נתפס כביטחוניסט, וכי לא עמד מולו יריב פוליטי ראוי בתחום זה.

"למה ביבי ראש ממשלה? הסיבה פשוטה: ביטחוניסט", אמר היום (ה') כספית בראיון לגלי צה"ל. "ברגע שבצד השני יש לך את יצחק הרצוג - שהוא אחלה בן אדם, ואתה רוצה שהוא יהיה השכן שלך ושהבת שלך תתחתן עם הבן שלו - אבל העם רוצה להרגיש את הפאסון, שמישהו שומר עליהם, שיהיה נגד הערבים".

לדברי כספית, "אם מול נתניהו היה עומד מישהו ביטחוניסט כמו גבי אשכנזי, מאיר דגן או יובל דיסקין, שאנשים בתחושות הכי בסיסיות שלהם היו מרגישים שישמור עליהם - אף אחד לא היה יוצא מביתו ברבע לעשר בלילה כי 'הערבים יושבים על הגדרות'".

כשנשאל האם הוא חושב שהטורים שכתב נגד בני הזוג נתניהו שימשו את ראש הממשלה בדרך לניצחון סוחף בבחירות, ענה כספית: "ברגע שאתחיל לעשות את החישובים האלה - נגמר המקצוע... חצי מהתקשורת נמצאת בידיים של נתניהו. חבר'ה, על מה אתם מדברים? 3 ימים לפני הבחירות נתניהו אמר שהוא מפסיד, הוא אמר שתם עידן. מה שקרה ברגע האחרון הוא לא שאנשים אמרו 'בן כספית רודף אותו', אלא הוא הפחיד אנשים. ראינו את זה שבין 20:00 ל-22:00 בערב אנשים עזבו הכול ואמרו 'חייבים להציל את ביבי כי הערבים על הגדרות'".

- אולי החיים פה הם לא כאלה רעים אחרי הכול והביקורת בתקשורת הייתה מוגזמת?

"אני לא מבקר תקשורת. יכול להיות שהייתה פה הגזמה. אבל צריך לזכור שגם אחרי הניצחון הגדול שלו הוא מביא רבע מהקולות; זה לא ראש ממשלה פופולרי. אני לא יודע אם אנחנו עולם שלישי, אבל יש כאן שתי מדינות: מדינה שבעה, מפונקת וליברלית; ומדינה שנייה שהיא נחשלת עם אבטלה סמויה - וזו המדינה שמצביעה באחוזים יותר גבוהים למפלגת השלטון שאחראית למצבה. להטיל את זה על התקשורת? נו באמת".

- אולי לא תקום פה יותר ממשלת שמאל?

"חבר'ה, בישראל לעולם אל תגידו לעולם. אף אחד לא האמין שאולמרט יכול להתגלגל לתפקיד ראש ממשלה וגם אריק שרון. אני חושב שיש אי-הבנה בתקשורת. לתקשורת יש תמיד אג'נדה, וזה לא מפחיד אותי. גם אני לא אובייקטיבי. אני רוצה לדווח את האמת. התקשורת תמיד שחקן, והתפקיד שלנו זה לא להיות אובייקטיבי, אלא להיות כלב השמירה של הדמוקרטיה ולכסח את השלטון".