ראש הממשלה נתניהו בריאיון ל-NBC: אני לא גזען

לאחר הניצחון הסוחף בבחירות, התפנה נתניהו לריאיון ראשון לכלי תקשורת אמריקאי ■ הוא דחה את הביקורת על אמירותיו נגד ערביי ישראל, הביע ביטחון שאובמה ישוחח עמו בקרוב והדגיש: "אין לנו ידידה טובה מארה"ב"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

בריאיון ראשון לכלי תקשורת אמריקאי אחרי הניצחון הגדול בבחירות, התייחס הערב (ה') ראש הממשלה בנימין נתניהו ליחסים המעורערים בין שתי המדינות ולביקורת שספג מהבית הלבן לאחר שביום הבחירות "הזהיר" מהצבעת הציבור הערבי בישראל.

בריאיון לתכנית הבוקר של NBC התבקש נתניהו להגיב לטענה כי הפנייה שלו למצביעים ביום הבחירות נבעה מגזענות. לשאלה האם הוא גזען, השיב נתניהו בפשטות: "אני לא".

הביקורת סביב ההתבטאות של נתניהו היא רק האחרונה בשורת מחלוקות בין ירושלים לוושינגטון - שהגיעה לשיאה בנאומו של נתניהו בפני הקונגרס האמריקאי. במהלך הריאיון ניסה נתניהו לצנן את המתיחות והדגיש: "לארצות-הברית אין בת-ברית גדולה יותר מישראל ולישראל אין בת-ברית גדולה יותר מארצות-הברית".

"יש עוד כל-כך הרבה תחומים שבהם אנחנו מוכרחים לעבוד יחד", אמר. ראש הממשלה הוסיף כי על אף שטרם שוחח עם הנשיא ברק אובמה מאז נבחר לכהונה נוספת, הוא "בטוח" שהם יהיו בקשר בקרוב.

הבית הלבן: מודאגים מדברי נתניהו

הבית הלבן הביע אמש דאגה מהתייחסותו של נתניהו להצבעת הציבור הערבי ביום הבחירות - במה שכונה על-ידי האמריקאים "רטוריקה פלגנית". דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, אמר לכתבים כי ארצות-הברית תשוחח עם ישראל ישירות בנושא זה.

עוד הוסיפו בוושינגטון כי לשיטתו של אובמה, "פתרון שתי המדינות הוא הדרך הטובה כדי להרגיע את המתח בין ישראל לפלסטינים", והדגישו כי ארצות-הברית "תשקול מחדש" את גישתה לגבי תהליך השלום - זאת אחרי דברי של נתניהו בריאיון ל-NRG, שבמהלכו אמר כי מדינה פלסטינית לא תקום אם ייבחר. עוד אמרו כי לדעתם, "להיבחרו של נתניהו לא תהיה השפעה על נושא הגרעין האיראני".

בבוקר יום הבחירות, בעקבות דיווחים על אחוזי הצבעה גבוהים במגזר הערבי, פנה ראש הממשלה נתניהו לגולשים בעמוד הפייסבוק שלו וקרא להם לצאת להצביע. "המצביעים הערבים נעים בכמויות אל הקלפי, עמותות השמאל מביאות אותם באוטובוסים", כתב נתניהו.