ש"ס: "מר לפיד, סיימנו לקבל מכבודו הוראות"

(עדכון) - יו"ר יש עתיד פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו וקרא לו שלא למנות את יו"ר ש"ס לשר בכיר בממשלתו הבאה - והתגובה לא איחרה לבוא

יאיר לפיד  / צילום: רויטרס
יאיר לפיד / צילום: רויטרס

על רקע המגעים שהחלו בימים האחרונים להרכבת הממשלה, תקף אתמול (שבת) יו"ר יש עתיד ושר האוצר לשעבר יאיר לפיד את יו"ר ש"ס אריה דרעי וקורא לראש הממשלה בנימין נתניהו שלא למנותו לשר בכיר, בעקבות הרשעתו בלקיחת שוחד.

"האם אתה שלם עם הרעיון שתמנה לשר בכיר (אני מבין שמדובר על שר הפנים), האחראי על תקציבים של מיליארדים, אדם שבהכרעת הדין שלו כתבו השופטים: "קשה היא תמונת השוחד שנתגלתה בראיות", כתב לפיד לנתניהו בעמוד הפייסבוק שלו.

"אין מדובר בכשלון בודד של צעיר שעתה זה נחשף למנעמי השלטון, אלא במי שהתמיד באורח חיים המבוסס על אדני שוחד" , המשיך יו"ר יש עתיד לצטט מתוך הכרעת הדין של דרעי. "אל תפקיר בידי אדם כזה את הקופה הציבורית אדוני ראש הממשלה, זה הכסף של כולנו", הוסיף לפיד.

מתנועת ש"ס נמסר בתגובה כי: "מר לפיד, סיימנו לקבל מכבודו הוראות, המדינה סיימה לקבל מכבודו הוראות. שר האוצר הכושל בתולדות מדינת ישראל עדיין מעז להטיף מוסר אחרי שריסק עשרות אלפי משפחות והביאם לפת לחם. לאחר שנתיים של הנהגה כלכלית חובבנית, לעם בישראל מגיע הנהגה בעלת נסיון".

המגעים להרכבת הממשלה מתחילים בראשון

היום צפויים להגיע ראשי המפלגות לבית הנשיא, שם הם צפויים להמליץ בפני ריבלין להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה, אבל כבר כעת ברור שמלאכת המשא ומתן לא תהיה פשוטה.

על פי המסתמן בשלב זה, ש"ס צפויה לקבל את תיק הפנים. הקרב המרכזי שעומד בפני הליכוד הוא הקרב על תיק הביטחון. יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן דורש לקבל את התיק לידיו, אך נתניהו מעדיף להשאיר אותו בידיו של יעלון. בימים האחרונים שורר נתק בין ליברמן לנתניהו, אך ייתכן שבסופו של דבר ייאלץ הליכוד לוותר על התיק הבכיר.

בבית היהודי מקווים, למרות הירידה בכוחם, לתיק בכיר יותר מתיק הכלכלה שניתן לבנט בממשלה היוצאת. ההערכה היא שאם תיק הביטחון יימסר לליברמן, בנט ידרוש את תיק החוץ. במקביל מנסים גורמים במפלגה, בראשות אורי אריאל ובצלאל סמוטריץ', לייצר קבוצת כוח שתכלול כמחצית מהסיעה ותוכל לבוא בדרישות לבנט.