נפתלי בנט על תקיפת יהונתן גפן: "מעשה ברברי ופחדני"

יו"ר הבית היהודי גינה בחריפות את האירוע שבו הותקף גפן בביתו לאחר שהתבטא נגד תוצאות הבחירות: "לאיש של דיבור ועט עונים בדיבור ועט - לא בידיים. יהונתן סע הביתה, תרגיש טוב"

יהונתן גפן  / צילום:  מץ 76
יהונתן גפן / צילום: מץ 76

המשטרה ממשיכה בחיפושים אחרי החשוד בתקיפתו של הסופר והמשורר יהונתן גפן שלשום (ו') בביתו במושב בשרון.

לדברי גפן, אלמוני שנכנס לביתו ניסה להכותו, קרא לעברו "שמאלני בוגד", השליך עליו ביצה ואז נמלט. כל זה קרה אחרי שגפן מתח ביקורת על נתניהו במהלך הופעה שקיים השבוע, לאחר הבחירות. אמש, עם צאת השבת, פרסם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הודעת גינוי לאירוע.

תקיפה של יהונתן גפן היא מעשה ברברי ופחדני", כתב בנט. "לאיש של דיבור ועט עונים בדיבור ועט - לא בידיים. יהונתן סע הביתה, תרגיש טוב".

מוקדם יותר היום הגיב לתקרית בנו, הזמר אביב גפן, והודיע כי מצבו של אביו תקין. "קל לפגוע באדם, קשה לפגוע ברעיון", צייץ גפן הבן בחשבון הטוויטר שלו, והוסיף: "תודה על כל הדאגה, אבא מרגיש מצוין. שבת שקטה לכולם".

מחקירת המשטרה עולה כי התוקף האלמוני צלצל בדלתו של יהונתן גפן, וכשפתח את הדלת - הכה אותו וצעק לעברו "שמאלני, בוגד, רוצח". מקורביו של גפן הוסיפו כי "כשהוא פתח את הדלת, הוא קיבל אגרוף וקללות".

גפן, שלא נזקק לטיפול רפואי, הזעיק את המשטרה: "פיזית הוא בסדר, אבל הוא בטראומה". לפני שנמלט האלמוני מהזירה, הוא גם השליך ביצים אל תוך ביתו של גפן.

השבוע, במהלך הופעה, התייחס יהונתן גפן לתוצאות הבחירות ואמר לקהל: "בחרו בגזען, אל תבכו כשהילדים שלכם ימותו במבצע המטופש הבא, שאולי יקראו לו 'תות עשן'. בחרתם במנהיג שמבטיח לנו מוות, פחד ולא תקווה".