ריבלין: "הרוב ביטא את רצונו בצורה ברורה בבחירות"

החלו ההתייעצויות לקראת ההחלטה על מי תוטל הקמת ממשלת ישראל ה-34 במשכן הנשיא ■ ריבלין: "יש לפעול להשבעתה של ממשלה חדשה בהקדם האפשרי"

החלו ההתייעצויות לקראת ההחלטה על מי תוטל הקמת ממשלת ישראל ה-34 במשכן הנשיא. לבית הנשיא הגיעו הבוקר (א') נציגי סיעת הליכוד, השרים ישראל כץ וגלעד ארדן וחברי הכנסת יריב לוין, זאב אלקין ואופיר אקוניס. אחריהם צפויים להגיע נציגי סיעת המחנה הציוני.

עם פתיחת ההתייעצויות במשכן הנשיא אמר הבוקר ראובן ריבלין כי "בדמוקרטיה הרוב מכריע - והרוב ביטא את רצונו בצורה ברורה בבחירות אלה. תפקידו של הנשיא לאחר הבחירות הוא לשמש נאמן הציבור, ולהניע את תהליך הרכבת הממשלה באופן המהיר ביותר והשקוף ביותר".

ריבלין הוסיף כי "הקדמת ההתייעצויות נועדה להגשים את שתי המטרות הללו. על רקע האתגרים הביטחוניים והחברתיים שלפנינו, והצורך החיוני בתקציב - יש לפעול להשבעתה של ממשלה חדשה בהקדם האפשרי. עם פתיחת ההתייעצויות, אני קורא לנבחרי הציבור לעשות כל שביכולתם לזרז את ההליך ואת המשא-ומתן הקואליציוני, כדי לאפשר למערכת לשוב ולתפקד כנדרש".

"עברנו מערכת בחירות סוערת ורווית יצרים- זו העת להתחלת תהליך האיחוי והריפוי של החברה הישראלית. הממשלה שתתגבש אמנם נבחרה על-ידי רוב אזרחי ישראל - אך היא תצטרך לתת מענה לכלל אזרחי ישראל".