הצצה חטופה ללו"ז של רה"מ נתניהו בשנים 2013-2014

פגישות מדיניות, השתתפות באירועים, פגישות עבודה עם שרים, סיורים וכמובן טיסות לחו"ל

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נפגש אף לא פעם אחת לפגישת עבודה עם שר הרווחה לשעבר, מאיר כהן, בשנים 2013-2014 - כך עולה בדוח שהפיצה הבוקר (א') התנועה לחופש המידע.

על-פי הנתונים שנמסרו ממשרד ראש הממשלה, בשנת 2014 לא פגש נתניהו גם את שרת הבריאות יעל גרמן, שרת הקליטה סופה לנדבר ואת השר להגנת הסביבה עמיר פרץ.

את שר התיירות עוזי לנדאו פגש נתניהו פעם אחת בשנת 2014, פגישה אחת יותר מבשנה שקדמה לה. עם שר האוצר לשעבר יאיר לפיד נפגש נתניהו 18 פעם בשנה שעברה ו-15 פעם בשנה שקדמה לה. לשר הביטחון בוגי יעלון הקדיש ראש הממשלה 30 פגישות בשנה שעברה לעומת 23 בשנה הקודמת, ועם שר החוץ אביגדור ליברמן נפגש נתניהו 23 פעמים בשנת 2014 לעומת 3 בלבד בשנת 2013.

על-פי דיווחי משרד ראש הממשלה, טס נתניהו בשנת 2013 ל-7 יעדים ובמסגרת זאת שהה 21 יום מחוץ לישראל. בשנה שלאחר מכן שהה נתניהו 20 יום מחוץ למדינה במסגרת חמש נסיעות.

הנתונים ניתנו לתנועה לחופש המידע בתגובה לבקשתם לקבל את יומן הפגישות של ראש הממשלה לשנים 2013-2014. ממשרד ראש הממשלה מסרו כי הוחלט למסור בתוך כשלושה שבועות (לאחר הבחירות) את המידע החלקי שהתקבל כעת בתנועה, בכפוף לאישורי גורמי הביטחון במשרד.

עו"ד אלונה וינוגרד, מנכ"לית התנועה לחופש המידע, אמרה בתגובה כי "במענה לבקשת חופש מידע, שהוגשה מטעם התנועה לקבלת יומנו של ראש הממשלה נשלחה ממשרד ראש הממשלה טבלת וורד, שהתפרסה על פני שני עמודים, בה פורטו סך כל הפגישות שקיים ראש הממשלה עם השרים וכן מספר פגישות מדיניות, אירועים וטקסים, ישיבות ממשלה וביקורים בכנסת. לא ניתן לקבל מענה זה כעומד בדרישות החוק.

"נראה כי ישנה תהום בין האופן בו משרד ראש הממשלה מפרש את חוק חופש המידע, לבין הדרך בה התנועה מבינה אותו. לפיכך, לא נותר אלא לפנות לבית המשפט בכדי שיכריע במחלוקת. מצער ללמוד, שבמשרד עושים ככל הניתן כדי להימנע מלמסור לציבור דין וחשבון אודות התנהלות ראש הממשלה. מדובר במידע אלמנטרי, שלציבור זכות לראותו, מאחר וכספי המיסים שמשלם הציבור מממנות אותו".

סיכום לשנים 2013-2014 עבור תנועת חופש המידע
 סיכום לשנים 2013-2014 עבור תנועת חופש המידע