נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה: קיבל 67 ממליצים לנשיא

(עדכון) - הנשיא ריבלין, שניסה להתעקש על כך שהסיעה תמליץ על אחד המועמדים, אמר לנציגי יש עתיד כי "מדינת ישראל כבר חודש רביעי בלי תקציב מאושר, וזה גורם הרבה בעיות למערכות שונות"

יאיר לפיד  / צילום: רויטרס
יאיר לפיד / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה. לאחר ש"כולנו" ו"ישראל ביתנו" הודיעו לנשיא כי הן ממליצות על נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה, עומד מניין הממליצים על נתניהו על 67.

לאחר שיש עתיד נמנעה מלהמליץ על אחד המועמדים, מניין הממליצים על ראש המחנה הציוני יצחק הרצוג עומד על 24.

יו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, הגיע הבוקר ללשכת נשיא המדינה ראובן ריבלין יחד עם חברי הכנסת לעתיד מטעם המפלגה רועי פולקמן ומירב בן ארי, מועמדת מפלגת כולנו רבקה בליסטרא והמנכ"ל הזמני של המפלגה אייל סבו.

כחלון אמר לאחר הפגישה עם ריבלין: "הגענו הנה להמליץ על ראש הממשלה המכהן והבא בנימין נתניהו. דיברנו עם הנשיא ארוכות על נושאים רבים שכולם חשובים. אל החלק הבולט בשיחה היה נושא הקרעים והשסעים בחברה הישראלית. עברנו מערכת בחירות מהיצריות שידעה מדינת ישראל. צצו להם יריבויות ושנאות מידי יום. זה דבר שמדאיג את כולנו. הרכבת הממשלה היא דבר חשוב מאוד, אבל האיחוי של הקרעים והניסיון לאחד בין החלקים השונים בחברה הישראלית חשוב יותר. התחייבנו להיות הגשר שמחבר ומאחד בין האזרחים. אנחנו במקום שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את זה. הבטחנו לנשיא, מפלגת כולנו על עשרת המנדטים שלה תפעל ותהיה הגורם המאחד בין כל הפלגים".

יש עתיד כאמור לא המליצה על אף מועמד להרכיב את הממשלה הבא. במסגרת מצעד הסיעות המגיעות למשכם הנשיא כדי להצהיר על מי הן ממליצות להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה, הודיעה סיעת יש עתיד כי אין בכוונתה להמליץ על אף מועמד.

ח"כ יעל גרמן, נציגת הסיעה, אמרה לנשיא המדינה ראובן ריבלין כי יש עתיד לא תמליץ על אף אחד וכי היא ותפנה לאופוזיציה. "משם נשרת את קהל הבוחרים שלנו וכל ציבור הבוחרים", אמרה.

הנשיא, שניסה להתעקש על כך שהסיעה תמליץ על אחד המועמדים, אמר לנציגי יש עתיד כי "מדינת ישראל כבר חודש רביעי בלי תקציב מאושר, וזה גורם הרבה בעיות למערכות שונות".