לראשונה מאז נכלא: קצב יחגוג את חג הפסח עם משפחתו

מפקד כלא מעשיהו אישר את בקשתו של הנשיא לשעבר לצאת לחופשה בפסח ■ חופשתו צפויה להימשך 72 שעות, שבסיומן הוא ישוב לכלא ■ בשנה שעברה דחה בית המשפט בקשה דומה שהגיש קצב

משה קצב / צלם: אוריה תדמור
משה קצב / צלם: אוריה תדמור

כ-3.5 שנים אחרי שנכנס לכלא, נשיא המדינה לשעבר משה קצב יורשה בפעם הראשונה לחגוג את סדר פסח עם בני משפחתו בביתו בקריית מלאכי.

קצב הגיש בימים האחרונים בקשה לצאת לחופשה בליל הסדר. לוואלה חדשות נודע כי בקשתו של קצב אושרה על-ידי מפקד כלא מעשיהו שבו הוא מרצה את עונשו.

קצב זוכה לצאת באופן קבוע לחופשות, אך זו הפעם הראשונה שיזכה לחגוג את חג החירות בביתו. ככל הנראה, חופשתו של הנשיא לשעבר תימשך 72 שעות, שבסיומן הוא ישוב לכלא.

בשנה שעברה ביקש קצב לצאת לחופשת ליל הסדר ואף הגיש עתירה בנושא נגד שירות בתי הסוהר (שב"ס), אולם בית המשפט דחה את עתירתו, לאחר שהתברר כי לא עמד במרווח הימים בין החופשות. זאת, משום שכמה שבועות קודם לכן הוא יצא לחופשת פורים.

קצב מרצה עונש מאסר של 7 שנים בכלא מעשיהו ברמלה, לאחר שהורשע באונס, במעשה מגונה בכוח ובהטרדה מינית.

בכל שנה לקראת ליל הסדר מאפשר שב"ס את יציאתם של מאות אסירים לחופשת חג. כל האסירים שיוצאים לחופשות הם האסירים שנכללים בסבב החופשות, והם יוצאים משערי הכלא רק לאחר שהגישו בקשות מסודרות שנבדקו ואושרו על-ידי המפקדים במתקני הכליאה השונים.