גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"להגיד עליי גזען זה כמו להגיד על נדאל שהוא לא יודע טניס"

עודד טירה התחיל את הקדנציה בראש המועצה הלאומית העליונה לספורט עם התבטאות מביכה על הזרים של מכבי ("לא הייתי מודע שהמלה שחור יותר טובה מהמלה כושי") ■ לגבי ההמשך - הוא מבטיח ש"המועצה תהפוך לגורם בעל משמעות" ■ ראיון

עודד טירה / צלם: איל יצהר
עודד טירה / צלם: איל יצהר

השנתיים האחרונות הראו שהספורט הישראלי יכול ללכת לכיוונים מאוד מפתיעים בכל הקשור לפיגורות שמגיעות לנהל אותו. יגאל כרמי מתדיראן דחק את צבי ורשביאק והגיע לראש הוועד האולימפי; שמואל פרנקל מאפסילון מצא את עצמו בראש מינהלת הליגה בכדורסל; השיא הוא המינוי של עופר עיני ליו"ר ההתאחדות לכדורגל; ועודד טירה, שמוכר דווקא מעברו כנשיא התאחדות התעשיינים ופעילותו כיו"ר מפעל הזכוכית פניציה, וגם כמפקד חיל התותחנים או המפקד הצבאי האחראי לפינוי חבל ימית ב-1982, נקרא על-ידי השרה היוצאת לימור לבנת לדגל.

טירה קיבל מלבנת וראש מינהל הספורט אורי שפר שתי פוזיציות מאוד מרכזיות: להיות יו"ר מכון וינגייט (תפקיד ממנו התפטר לאחרונה) ולעמוד בראש הגוף החדש שקם - המועצה הלאומית העליונה לספורט, גוף-העל שנקבע על-ידי הכנסת להיות זה שינהל ויקבע מעתה את אסטרטגיית הספורט של מדינת ישראל.

טירה, 74, מתיישב בבית הקפה שבו קבענו, לצדו דף מסרים ארוך אליו הוא פוזל פעמים בודדות במהלך השיחה.

- בוא נתחיל מהטיעון של "מה הביאו דווקא את עודד טירה, הוא לא מבין כלום בספורט".

"שלא יבלבלו לי את הביצים. הייתי בספורט יותר מאחרים, דווקא במקומות היותר קשים. הייתי בנעורי אתלט, רצתי 100 מטר, רצתי 300 מטר, המאמנים שלי היו עמיצור שפירא ז"ל, גלעד ויינגרטן, מרדכי מגלי. הייתי שחקן כדורגל בליגה השלישית בהפועל צפון יחד עם ג'ורג' בורבה, הייתי שחקן כדוריד בהפועל צהלה ובנבחרת הטכניון. הייתי שחקן כדורסל בליגה למקומות עבודה - עד היום במדי פניציה. הייתי נשיא מוצקין נשים בליגת העל בכדורסל. אני רווי ספורט".

- ובכל זאת, דווקא אתה?

"במגזר העסקי וגם בצה"ל, הייחוד הוא שאתה לומד מהר את תוכן המקצוע אבל את העניין הכלכלי לא כל אחד יכול להבין וללמוד. לכן התוכן הכלכלי הוא הכי חשוב. אם זה היה תלוי בי הייתי שם בספורט יותר אנשי מקצוע מהתחום העסקי. כשבאתי לנהל את פניציה הבנתי משהו בזכוכית? לא. לאט-לאט למדתי את המקצוע, וכשסיימתי תפקיד בפניציה לפני שלוש שנים כבר ידעתי להתיך זכוכית.

"בהתחלה התלבטתי מאוד אם לקחת את התפקיד. אמרתי גם ללבנת שאני לא בנוי לזה כי יש לי פיוז קצר, אני אחד כזה שנורא חשוב לו מיד לראות תוצאה, ולא מסוגל לספר סיפורים ולתאר תירוצים כדי לרצות את כולם. אז היא אמרה לי, 'עודד, גם לי יש פיוז קצר, נסתדר'. היא הפעילה עליי מכבש הידראולי. התלבטתי כי אני מכיר את אנשי המשלה מתקופתי בהתאחדות התעשיינים. אצלם יותר חשוב תמיד דרך ההצגה מאשר התכנים".

***

המועצה הלאומית העליונה מונה 18 חברים, והקמתה באה לא רק לקבוע את מדיניות הספורט בישראל - אלא באופן מעשי גם לקצץ את ידיו ורגליו של הטוטו ולהקטין את כוחו בכל הקשור להחלטות על אופן חלוקת הכסף לספורט. בפועל, בשמונת החודשים מאז שהמועצה התכנסה לראשונה, הטוטו ממשיך להיות מאוד דומיננטי. התחושה בקרב לא מעט אנשים היא שהמועצה העליונה מתנהלת בעצלתיים, וברוב המקרים היא חותמת הגומי להחלטות של דירקטוריון הטוטו.

- הטוטו ממשיך לנהל פה את הספורט דה-פקטו. במצב הקיים לא היה עדיף להרחיב את דירקטוריון הטוטו ושהכל ייקבע שם במקום להקים עוד מנגנון? גם ככה במנגנון החדש שלכם יושבים כמה אנשים שיושבים גם בטוטו.

"המועצה הלאומית זה אל-חזור. בכל יום שעובר המועצה הולכת ומתחזקת. אנחנו נבנים להיות מועצה לאומית חזקה וקובעת שתחולל שינוי בספורט בישראל. מישהו פעם בנה מועצה לאומית כזאת שהוא אומר שאנחנו לא עושים? מי שתהיה לו סבלנות יראה מועצה חזקה, ובלבד שהשר החדש ייתן לה גב. בגלל שאנחנו לא רוצים לבזבז את כספי המדינה, קבענו שנשתמש במטה של הטוטו - הם יכינו את המצעים לדיון ואנחנו נאשר אותם. אנחנו למעשה אישרנו את תקציב החלוקה של הטוטו, ועשינו בזה גם הרבה שינויים. בסופו של דבר המילה האחרונה היא שלנו. הטוטו צריך להיות ממוקד בדבר אחד - להביא כסף. אתה לא יכול לתת לגוף שגם מעסיק את הכדורגל, שגם יקבע כמה כסף הוא יקבל. זו שגיאה מבנית. יכול להיות שבעתו זה היה בסדר, אבל זה ניגוד אינטרסים".

- תן דוגמה למשהו שעשיתם ויזמתם.

"הורדנו מתקציב הטוטו 15 מיליון שקל והעברנו אותם לסעיף של 'מחוללי שינוי בספורט'. זה כסף שאנחנו נשב ונחליט לאן הוא יילך".

- מהכסף הזה של "מחוללי השינוי", עוד לפני שזזתם - כבר לקחו לכם 5 מיליון שקל לטובת השיטור במגרשים, כדי להעביר את הסכם השיווק עם הכדורגל.

"עדיין יש שם לא מעט כסף. כבר היה לנו דיון אחד בנושא מעמד המאמן, אליו הבאנו שלושה מאמנים ואת גילי לוסטיג מנכ"ל הוועד האולימפי. המועצה שמעה ניתוח מעמיק ומקצועי על מעמד המאמן ובאופן עקיף גם על מעמד הספורטאי. צריך ליצור באמצעות הכסף הזה אופק לאיש הספורט. אנחנו צריכים להחליט היום איך הספורט שלנו יהיה בנוי ברמה העקרונית - האם מלמטה כלפי למטה, מצב שבו אנחנו רוצים שיהיו כמה שיותר אנשים שיעסקו בספורט, או מלמעלה למטה - שזה הולך וקובע ענפים מועדפים".

- אבל זה כבר נקבע - תוכנית "פרחי ספורט" של משרד הספורט, ובנוסף 12 הענפים המועדפים שיקבלו תוספת תקציבית.

"אנחנו אמורים לעקוב ולבחון בשטח ולקבוע האם זה מוצלח או לא מוצלח, והאם צריך תיקון כזה או אחר. יכול להיות שנחליט לעשות תוכנית לא רק ל-12 הענפים המועדפים, אלא לענפים מועדפים נוספים".

- חתמתם על הסכם השיווק עם הכדורגל שסידר לו כמעט 100 מיליון שקל בשנה. בתור מי שאמור לדאוג כאן לכלל הספורט, לכדורגל באמת הגיע סכום כזה?

"דעתי האישית היא שהכדורגל הוא הענף הכי פופולרי. היו דיונים מאוד רציניים והיו הרבה התלבטויות ובסוף שוכנעו שצריך לאשר את זה. כשישבתי עם עופר עיני ולפני זה עם אבי לוזון שוכנעתי שאסור לחסל את הכדורגל בישראל, למרות שעשו טוב שהורידו את הסכם השיווק ל-57 מיליון מ-80 מיליון. אתה לא יכול להתעלם שהכדורגל זה הספורט שכולם עוסקים בו ואוהבים אותו אהבת נפש בשלב כזה או אחר בחייהם, גם אני".

***

- בוא נדבר על מכון וינגייט הקורס. היית שם שנתיים וחצי, מה מצאת שם?

"הוועד המנהל שעמדתי בראשו קיבל מכון מדמם, והיום המכון ניצל. החובות, בלי לדבר על הבריכה, היו בסביבות 20 מיליון שקל, וכל שנה נוצר עוד 3-4 מיליון שקל גרעון. את שתי השנים האחרונות כבר סיימנו בפלוס. קיצצנו בכוח אדם, העלינו מחירים. היו שם מחירים שגבו שזו הייתה שחיתות, מחירים קטסטרופליים. הרובד המקצועי במכון הוא יוצא מן הכלל, אבל הידע בניהול כלכלי - וזו אחת ההערות שלי לכל הספורט בישראל - לא יודעים לנהל את הצד הכלכלי, וגם לא מתאמצים.

"היום לימור לבנת מקפידה על הנושאים האלו של כסף, והיא הייתה מודעת להישגים הכלכליים שלי. בנינו כלי שלא היה בווינגייט - לבחון כל פרויקט אם הוא רווחי או לא, וראינו שהרבה פרויקטים בכלל לא רווחיים - אז הפסקנו אותם. היום יש במכון מנכ"ל מהמגזר העסקי (אמוץ בכר), וכן סמנכ"ל כספים ופיתוח עסקי, אלו אנשים שיודעים לנהל כספים. מי שמקבל כסף צריך לדעת לנהל כסף. כשהייתי בווינגייט הצעתי שהמכון יעשה קורס לרכזי ספורט - שילמדו את הנושא הכלכלי, כי אף אחד לא יודע את זה. זו לא הצרה רק של הספורט בישראל, אלא של רוב העמותות בישראל".

- אתה רואה את החפיפניקיות?

"אני רואה את זה, אבל אני אומר את זה בהכללה. כי מכבי ת"א אצל שמעון מזרחי מנוהלת בומבה. או מכבי חיפה של שחר. אבל רוב הספורט זה לא ליגת העל. גם בליגת העל יש בעיה - והבעיה היא שכולם גרעוניים. ברגע שאתה גרעוני אתה צריך להיסגר. במגזר העסקי השורה התחתונה היא שקובעת, ובמגזר הציבורי מה שקובע יותר זה ההתרשמות מהעסק".

- אם המודל החדש מצליח, למה פעלתם להלאים את המכון?

"המעבר של וינגייט למכון לאומי הוא לא בגלל הנושא הכלכלי, אלא הנושא המקצועי דווקא. ברגע שתעבור למכון לאומי תעבור לטפל באסטרטגיה של הספורט".

- ומה יהיה עם החוב הענק ברגע שהמכון יהפוך לתאגיד של המדינה?

"אם יהפוך לתאגיד סטטוטורי, אז מאחר שהמדינה לא מקבלת תאגיד סטטוטורי שביום הכניסה הוא נושא גירעון - אז ימחקו את החוב".

***

- פינה אחת שחייבים לסגור - התבטאות "הכושים" שלך בישיבת המועצה הלאומית הראשונה על שחקני הכדורסל הזרים של מכבי ת"א. יש גם מי שעדיין לא שכח לך את האמירה מלפני כמה שנים על יהונתן גפן.

"יהונתן גפן? אתה מתכוון לתקרית שאמרתי לו שיילך להזדיין?".

- כן.

"אמרתי, ואני חושב את זה עליו גם היום. רק שלא יאשימו אותי שאני הרבצתי לו עכשיו. לגבי העניין עם השחקנים של מכבי - לא הייתי מודע לכך שהמילה שחור היא יותר טובה מהמלה כושי. בילדותי הייתי שומע את האנשים מסביבנו אומרים 'השוורצע חיה' שנשמעה לי אמירה הרבה יותר קשה. להגיד עליי גזען זה כמו להגיד על נדאל שהוא לא יודע טניס. לקחתי את הדברים אחורה, אבל מסיבה אחת - כי חשבתי על אלו שמינו אותי לתפקיד וחשבתי איך הם נתפסים ברובד הפוליטי עם אמירה כזאת שלי".

- שאלה אחרונה - היית בתעשייה, בכלכלה, בצבא, בגיל 74 מה אתה צריך את הכאב ראש של הספורט?

"שאלה מצוינת. כשנכנסתי למועצה הלאומית העליונה לא רציתי להיכנס, והייתה לי דילמה קשה. אבל ברגע שנכנסתי - אני לא נוטש. נאבק עד הסוף. ואני מודיע לך שאם אשאר, המועצה תהפוך לגורם בעל משמעות".

עוד כתבות

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

רונן בר, ראש השב''כ / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

המו"מ לעסקת חטופים: משלחת מצרית תגיע לישראל מחר

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

החברה הלוהטת בעולם רכשה אותם: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

השקל נחלש בחדות מול המטבעות הזרים. אלו הסיבות

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

המיליארדר דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בסכסוך עם האחים גרטנר, בנימוק שאורנשטיין סבור כי גרטלר הוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות שלו עם יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה, מהן עולה חשש ליחסי "תן וקח" בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון