לשכת עוה"ד: מאבק על הנציג בוועדה לבחירת היועמ"ש הבא

ביהמ"ש דחה את הבקשה שהגיש ראש הלשכה, עו"ד דורון ברזילי, למתן צו זמני למניעת בחירתו של עו"ד יחיאל כץ כנציג הלשכה בוועדה

דורון ברזילי / צילום: אמיר מאירי
דורון ברזילי / צילום: אמיר מאירי

כשנה לפני שהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, יפרוש מתפקידו, כבר מתנהל בלשכת עורכי הדין מאבק עיקש על זהות נציג הלשכה בוועדה הציבורית, לאיתור יועץ משפטי לממשלה שיחליף את וינשטיין.

שלשום (א') דחה בית המשפט המחוזי מרכז את הבקשה שהגיש ראש הלשכה, עו"ד דורון ברזילי, למתן צו זמני למניעת בחירתו של עו"ד יחיאל כץ כנציג הלשכה. עם זאת, בית המשפט הותיר לברזילי אפשרות להגיש עתירה נוספת נגד המינוי.

כץ, המועמד לוועדה של עו"ד אפי נוה, יו"ר ועד מחוז תל-אביב בלשכה, נבחר במועצה הארצית ברוב גדול של 34 חברי מועצה מול 4 שבחרו במועמד של ברזילי, עו"ד דוד אור חן. ואולם, ברזילי לא השלים עם ההחלטה וביקש למנוע את המינוי. זאת, בטענה כי מדובר במחטף פוליטי שנעשה ערב הבחירות לראשות הלשכה שייערכו בחודש יוני הקרוב.

יו"ר המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, עו"ד חוה מרצקי, והמועצה הארצית הגיבו בחריפות לבקשתו של ברזילי וכתבו, בתגובה שהגישו לבית המשפט, כי "נדמה כי חרף אינספור פניות של בתי המשפט, על הערכאות השונות, ולמרות אמירות ברורות בפסקי דין שונים באשר לאופן התנהלות מוסדות הלשכה, ובייחוד העומד בראשה - ממשיך דורון ברזילי לגרור את בתי המשפט הנכבדים בעתירות שמוטב היה להן אלמלא הוגשו כלל ועיקר".

לטענת המשיבות, "ברזילי עשה לו מנהג בכל פעם לגרור לבית המשפט גוף או מוסד אחר של הלשכה, כל פעם באמתלה אחרת".

השופטת מרוז דחתה כאמור את העתירה, אך השאירה לברזילי פתח להגיש עתירה חדשה נגד המינוי. "לאחר שעיינתי בבקשה ובתגובה, ובהינתן העיתוי בו בחר העותר להגיש את בקשתו - שעה קלה טרם תחילת בחירת נציג הלשכה בוועדה, וכן בהתחשב בעובדה שמדובר ב'מעשה עשוי' - אני דוחה את הבקשה למתן צו ארעי", פסקה השופטת, שהוסיפה כי על ברזילי להודיע לבית המשפט תוך שבוע האם הוא עומד על שמיעת העתירה העיקרית.

עו"ד ברזילי מסר בתגובה כי "טענתה של יו"ר המועצה הארצית, עו"ד חוה מרצקי, היא טענה עסקנית אינטרסנטית. מחטף קדם זמנו של מינוי - שנה מראש - של נציג הלשכה בוועדה למינוי יועמ"ש, הוא ניסיון למחטף עסקני, שערורייתי ופוליטי הפוגע בעורכי הדין".

לדברי ברזילי, "הדרך הנכונה היא לקבל החלטה רק לאחר ש-60 אלף עורכי הדין יביעו את דעתם בבחירות חופשיות בחודש יוני הקרוב".