הכנסות אל-על קטנו ל-2.08 מיליארד דולר; עברה להפסד

הרוויחה ב-2013 26.66 מיליון דולר ■ המנכ"ל דוד מימון הרוויח שכר בעלות 1.7 מיליון שקל: "קורא לרה"מ ולשרי התיירות, התחבורה והאוצר לשים בראש סדר העדיפויות את ענף התיירות" ■ תזרים המזומנים השוטף רשם ירידה

חברת התעופה אל-על מסכמת הבוקר (ד') את 2014 עם ירידה של 1% בהכנסות ל-2.081 מיליארד דולר. בשורה התחתונה עברה אל-על להפסד של 28.06 מיליון דולר לעומת רווח של 26.66 מיליון דולר.

ההכנסות מנוסעים קטנו בשיעור של 0.9%, בעיקר כתוצאה מקיטון בתשואה לנוסע-ק"מ בשל השפעת מבצע "צוק איתן" ובשל התחרות. מאידך, גדלו ההכנסות בשל עלייה בכמות הנוסעים המוטסת שהתאפשר בשל עלייה שנבע מתוספת מטוסים ותדירויות טיסה. ההכנסות מהובלת מטענים קטנו ב-1.7% בעיקר כתוצאה מקיטון בתשואה לטון ק"מ בקיזוז גידול בכמות טון-ק"מ שהוטסה. בהכנסות האחרות חל קיטון של כ-3.4% לעומת שנת 2013, בעיקר כתוצאה מקיטון בהכנסות ממתן שרותי תחזוקה לגורמי חוץ.

ההוצאות השנתיות רשמו עלייה של 2% ל-1.79 מיליארד דולר, בעיקר כתוצאה מעלייה בפעילות, ברובו עבור הוצאות הדלק, אגרות ותחזוקה, ומעלייה בהוצאות פחת בשל תוספת מטוסים.

תזרים המזומנים השוטף השנתי רשם קיטון ל-157 מיליון דולר לעומת 185 מיליון דולר ב-2013.

בגזרת שכר הבכירים, הרי שהמנכ"ל דוד מימון הרוויח אשתקד שכר בעלות 1.7 מיליון שקל, ללא מענקים. יעקב לי-אור, מנכ"ל החברה הבת, השתכר בעלות 1.5 מיליון שקל, ועוד 3 סמנכ"לים בחברה השתכרו 1.5, 1.25 ו-1.26 מיליון שקל כל אחד ב-2014.

מימון ציין עם פרסום הדוחות: "אני קורא לראש הממשלה ולשרי התיירות, התחבורה והאוצר לשים בראש סדר העדיפויות את ענף התיירות, שהוא מנוע צמיחה מרכזי בכלכלה ולהשקיע משאבים בהבאת תיירים לישראל ובשיקום ענף התיירות, שהוא קריטי עבור כל מדינה עצמאית ובוודאי במדינה כמו ישראל. ענף התעופה הישראלי, כמו גם ענף התיירות הישראלי כולו, המשיך בשנה החולפת להתמודד עם השלכותיו ארוכות הטווח של מבצע 'צוק איתן'. לצערנו, כאשר הלחימה פוסקת, התיירות לא שבה מיד לסדרה - לתיירים לוקח זמן לשכוח וההתאוששות היא איטית יותר".

תוצאות אל על
 תוצאות אל על