עקב הפרסום ב"גלובס": carspa הורידה את מחיר שטיפת הרכב

חברת carspa, המספקת שירות שטיפת מכוניות בתחנות דלק, עדיין יקרה משירותי שטיפה אחרים וגובה 75 שקל לרכב, זאת אחרי שהורידה את המחיר מ-85 שקל ■ גובה עדיין 149-249 שקל על "שטיפה לפסח"

שטיפת מכוניות / צילום: שאטרסטוק
שטיפת מכוניות / צילום: שאטרסטוק

כמה עולה לשטוף את הרכב? מבדיקת "גלובס" עולה כי מדובר בשוק פרוע במיוחד, וכשמתקרבים לחג הפסח מבקשים חלק מהשחקנים בתחום לגזור קופון יפה, או בשפה פחות מכובסת, מנצלים את הביקוש הגבוה לקראת החג לצורך הגדלת הרווחים. בחלק מהמקרים מדובר במחירים מופרזים במיוחד.

את המחיר הגבוה ביותר מבין הנקודות שנבדקו מצאנו בחברת carspa המפעילה את שירות שטיפת המכוניות בחלק מתחנות הדלק של חברת פז, חברת דלק ובאחת התחנות של חברת הדלק מיקה.

נכון לאתמול (א') גבו בחברה סכום של 75 שקל עבור שטיפה רגילה (חיצונית ופנימית) של רכב פרטי. מדובר בסכום הגבוה ב-25% מהתעריף הרגיל של החברה, אם כי נמוך יותר מהסכום שנגבה בסוף השבוע שעבר ואשר עמד על 85 שקל. הורדת המחיר באה בעקבות הפרסום באתר "גלובס" בסוף השבוע שעבר.

גם המחירון של החברה לשטיפת הרכבים לפסח הוא הגבוה ביותר שנמצא ועומד על כ-150 שקל למכונית, כ-200 שקל לרכב מסחרי, ואם חלילה הרכב המסחרי גדול, הסכום ינסוק לכ-250 שקל - כמחצית מסל הקניות לחג.

ואם לא די בכך, בשבוע שעבר גם הודיעה החברה, באמצעות שלט, ללקוחות פזומט, שטיפומט ואוטוקר כי עד לחול המועד, "בהתאם לסיכום מול החברות, יופסק השירות עקב חג הפסח. ניתן לשטוף בהתאם למחירון החג".

בחברה אף מסרו ל"גלובס" כי הפסקת השירות לימים אלה מתואמת עם החברות פזומט, שטיפומט ואוטוקר.

אלא שהתברר כי תיאום כזה לא ממש נעשה, לפחות לא עם חברת פז, בעלת פזומט.

מחירון שטיפת רכב. קרדיט: אילנית חיות
 מחירון שטיפת רכב. קרדיט: אילנית חיות

מחירון שטיפת רכב. קרדיט: אילנית חיות
 מחירון שטיפת רכב. קרדיט: אילנית חיות

בעקבות הפרסום ב"גלובס" פנתה חברת פז ל-carspa במכתב החתום על-ידי עו"ד נטע גליניק-פרוגל, שבו היא הודיעה כי פזומט לא נתנה לכך כל הסכמה, והיא רואה בחומרה את התנהלותה של חברת carspa. חברת פז גם דרשה להשיב מיידית את השירות ללקוחות פזומט, וזאת מבלי לגרוע מזכויותיה בגין הפרת ההסכם בין הצדדים.

לדברי עובדים בחברת carspa, עם קבלת ההתראה מחברת פז, הורתה להם הנהלת החברה להשיב את השירות ללקוחות פזומט, והשלטים הוסרו.

בחברת carspa טוענים כי ניתן לשטוף את הרכב גם במחיר של 60 שקל. אבל למרות ההצהרות, השירות הזה לא ממש ניתן בפועל.

כך למשל שילמה אמש י', תושבת מודיעין, סכום של 75 שקל כבור שטיפת הרכב הפרטי שלה בחברת carspa בתחנת הדלק מיקה. לדבריה, היא גילתה את התעריף הגבוה לאחר שהמתינה זמן רב בתור, וכי בשגרה היא מקבלת את אותו השירות תמורת 50 שקל בלבד, כיוון שהיא מתדלקת בתחנת הדלק. כשנשאל נציג החברה מדוע לא ניתן לשטוף את הרכב במחיר של 60 שקל, הוא השיב כי המחיר הזה לא קיים.

ראוי לציין כי חברת carspa מפעילה 3 נקודות לשטיפת רכב באזור מודיעין, והיא השחקנית המרכזית בעיר בתחום.

חשבונית של CARSPA / צילום: אילנית חיות
 חשבונית של CARSPA / צילום: אילנית חיות

לא כולם שוחטים

אלא שלא כל השחקנים מנצלים את חג הפסח כדי להקפיץ את המחירים. בחברת בסט קלין, המפעילה את שירות שטיפת הרכב בתחנת דור-אלון בראשון-לציון, התעריף עומד על 40 שקל בלבד לשטיפה חיצונית ופנימית של רכב פרטי. לשטיפת הרכב לפסח גובה החברה סכום של 100 שקל.

בחברת "שטיפת משה" הפועלת בתחנת דור-אלון בבני-ברק גובים 50 שקל על שטיפה רגילה ו-85 שקל על שטיפה לפסח. אם מדובר ברכב גדול, המחיר יעמוד על 60 שקל לשטיפה רגילה ועל 120-100 שקל לשטיפה לפסח.

גם בחברת "רחיצת דוידוב" הפועלת בתחנת הדלק דור-אלון במפרץ חיפה ממשיכים להעניק שירות שטיפה רגיל תמורת 50 שקל לרכב פרטי ו-60 שקל לרכב גדול. עבור שטיפה לפסח תשלמו 100-120 שקל, ללא קשר לגודל הרכב.

בחברת "סופר וואש" הפועלת מתחנת דלק פז בחולון כלל לא הנהיגו תעריף שטיפה לספח. הרכב הרי עובר שטיפה יסודית בשגרה. שם תשלמו 60 שקל לרכב פרטי ו-70 שקל לרכב גדול.

ומה באשר לשטיפה לפסח? על כך אומר לנו נציג החברה: "מה זה שטיפה לפסח? אם תגידי לי שאת רוצה לקבל את הרכב כמו שהוא יצא מהסוכנות, כולל הריפודים והפלסטיקים - אז מדובר בשטיפה אחרת, והמחיר ייקבע בהתאם למצב הרכב".

חשבונית של בסט קלין / צילום: אילנית חיות
 חשבונית של בסט קלין / צילום: אילנית חיות