בטעות: צרכנים הזמינו מאוויס רכב לשבוע ב-240 שקל בלבד

זאת דרך אתר אירי ■ העסקה לא תכובד, כיוון שהחוק לא מחייב את אוויס לשלם על טעות של האתר הבינלאומי

אחרי שכמה עשרות ישראלים טסו למלטה בעשירית המחיר בעקבות טעות בפרסום באפליקציית חוליו, כמה עשרות צרכנים ישראלים חשבו שייהנו מהספק בשל טעות במחיר של השכרת מכונית דרך חברת AVIS - אלא שהפעם הם התבדו:

אתמול (א') בערב הזמין א' רכב להשכרה למשך שבוע בירושלים בין התאריכים 1 ל-7 באפריל. את הרכב המבוקש הוא חיפש באינטרנט, והנה צדה את עינו הצעת מחיר זולה במיוחד דרך האתר holidayautos.co.uk: שבוע ימים ב-240 שקל בלבד (42 ליש"ט) לאיסוף והחזרה מירושלים, לרכב מדגם פורד פוקוס דרך חברת AVIS.

יחד עם עוד כ-160 איש - מיהר א' לבצע הזמנה. כדי לסבר את האוזן, המחיר הזה מהווה כ-10% מהמחיר הריאלי להשכרת רכב בשבוע של פסח, שמגיע ל-2,000 שקל.

א' הזמין את המכונית, שילם בכרטיס אשראי וצויד במספר אישור להזמנה. בעקבות המחיר הנמוך שעורר אצלו חשד, הוא מיהר לצלצל לסניף אוויס שהיה פתוח בשעת ההזמנה - בנתב"ג, שם אישרו את קבלת ההזמנה.

א' ביקש לוודא הבוקר שנית כי ההזמנה בתוקף - וצלצל לסניף הירושלמי של חברת אוויס, שם נאמר לו כי ההזמנה לא תקפה בשל המחיר הזול שפורסם, לטענת נציגי אוויס, בטעות על-ידי האתר עצמו. בתוך כך הפנו אותו לבירור הדברים ישירות מול האתר באירלנד.

כאמור, מטעות דומה נהנו לאחרונה 34 ישראלים. באפליקציית חוליו פורסמה בטעות טיסה למלטה במחיר של 29 דולר במקום 229 דולר. באתר הפייסבוק שלה פרסמה החברה הודאה בדבר הטעות בהקלדת המחיר, וציינה כי ההזמנות יכובדו ויאושרו על-ידי החברה. כיבוד הטעות עלה לחוליו בכמה עשרות אלפי שקלים, אך חשוב להבין שמדובר בחובת החברה על-פי חוק.

מה ההבדל? שם הטעות נעשתה על-ידי אתר הפועל באירלנד, שאינו כפוף לחוקים הישראלים.

AVIS מבחינתה לא מתכוונת לספוג טעות שתעלה לה בעשרות אלפי דולרים.

תגובת AVIS: "מדובר בתקלה שנגרמה על-ידי אתר המכירות"holiday autos בחו"ל, אשר הציע מחירי השכרה שגויים. מיד עם היוודע התקלה עדכנו את בעלי האתר, בבקשה להסיר מחירים אלו באופן מיידי. אנו מפנים את מי שרכש את העסקה לפנות למפעילי האתר הנ"ל".