כך השתנה היקף משרתו של יו"ר בבילון ל"60 שעות חודשיות"

כך מפורט בזימון לאישור התגמולים ללניר - 45 אלף שקל בחודש עבור כשליש משרה, ולמנכ"לית שנית פאר צפוני - עלייה ל-65 אלף שקל בחודש

נועם לניר / צלם: איל יצהר
נועם לניר / צלם: איל יצהר

חברת האינטרנט בבילון מבקשת להעלות את שכרה החודשי של המנכ"לית, שנית פאר צפוני, מ-55 ל-65 אלף שקל (בסך הכול 780 אלף שקל בשנה), ולאשר ליו"ר ובעל השליטה נעם לניר תגמול של 45 אלף שקל בחודש עבור כשליש משרה (540 אלף שקל בשנה). החברה זימנה אסיפת בעלי מניות לאישור התגמולים ל-27 באפריל, ולבקשת אנטרופי, חברת הייעוץ לגופים המוסדיים, היא פרסמה בסוף השבוע פירוט נוסף בנושא.

כך למשל, בתחילה נכתב כי "לא ניתן לאמוד" את שיעור משרתו של לניר, אך הוא מעורב וזמין לחברה בכל עת. בעדכון מסוף השבוע, בבילון ציינה כי היקף משרתו הינו כ-60 שעות חודשיות בממוצע. לניר מחזיק ב-23.4% מהון המניות של בבילון. בחברה מציינים שמדובר בחידוש לשלוש שנים של הסכם הניהול הקיים, ללא שינוי בתנאיו. "ועדת התגמול והדירקטוריון עמדו על תרומתו הרבה של יו"ר הדירקטוריון לחברה ולמהלך עסקיה. בשל היקף ההשקעה של יו"ר הדירקטוריון בחברה, תגמול של 45 אלף שקל בחודש הינו סביר והוגן", נכתב בזימון לאסיפה.

בכל הקשור לתגמולים למנכ"לית, מעבר להעלאה המוצעת, דירקטוריון החברה אישר את היעדים שיזכו אותה במענק שנתי של עד 6 משכורות (390 אלף שקל). הכוונה היא ליעדים פיננסיים של הכנסות ורווח, לצד שיקול דעת של הדירקטוריון. הזכאות למענק היא בכפוף לעמידה בלפחות 40% מכלל היעדים, והחברה מתחייבת לפרט בדוחותיה את המדדים הספציפיים ושיעור העמידה בהם, במידה שיינתן מענק.

האסיפה תתבקש לאשר גם הקצאה של 2 מיליון אופציות ללא תמורה למנכ"לית. ב-2014, עלות שכרה של פאר צפוני הייתה 2.1 מיליון שקל, ומ-2015 עלות זו תתקרב ל-3 מיליון שקל, בהנחה של מענק מקסימלי.

בנוסף, במקרה של הנפקה לציבור, מכירת השליטה בבבילון, מיזוג, רכישה או השקעה, המנכ"לית תהיה זכאית למענק מיוחד של עד 1% משווי העסקה ולא יותר מ-200% מעלות שכרה הקבועה. בבילון, שעסקיה התכווצו בשל הפסקת היחסים עם גוגל, אימצה לאחרונה אסטרטגיה חדשה שהופכת אותה לחברת השקעות בתחום ההיי-טק. שווי השוק של החברה הוא 108 מיליון שקל.