המשטרה חושפת רשת לייצור והפצה של מטבעות מזויפים

המשטרה חשפה מעבדה, שמיועדת לפי הערכת המשטרה ליצור של עד כחצי מיליון מטבעות מזויפים ביממה

שטרות, שקלים, כסף ישראלי / צילום: שאטרסטוק
שטרות, שקלים, כסף ישראלי / צילום: שאטרסטוק

המשטרה חושפת רשת לייצור והפצה של מטבעות מזויפים ומעבדה שמיועדת לפי הערכת המשטרה ליצור של עד כחצי מיליון מטבעות מזויפים ביממה.

אגף החקירות והמודיעין - להב 433 יאחב"ל תפסה אתמול (א') "על חם" מספר חשודים במבנה בו על פי החשד הקימו יחד עם נוספים מעבדה מתוחכמת לייצור המוני של מטבעות מזויפים של 10 שקלים. זאת, מתוך כוונה למכור אותם ולהציף בהם את השוק הישראלי.

החשודים, ארבעה גברים ואישה תושבי איזור המרכז בשנות השלושים והארבעים לחייהם, נכלאו בתום חקירתם ויובאו לדיון בהארכת מעצרם הבוקר, סמוך לשעה 11:00 בבימ"ש השלום בראשל״צ.

לדברי המשטרה, במעבדה שהקימו על פי החשד החשודים ושנחשפה אתמול על ידי היחידה, נתפסו מכונה לייצור המטבעות, גלופה, חלקים מכנים וחומרי גלם המוכנים ליצור המוני ושיש בהם כדי לשמש להכנת אלפי מטבעות וכן מאות מטבעות מוכנים ברמות גימור שונות החשודים כמזוייפים.

בתקופה האחרונה ניהלה להב 433 יאחב"ל חקירה סמויה במסגרתה בוסס חשד לכך שמספר חשודים חברו יחדיו והיוו רשת מאורגנת לייצור והפצה של מטבעות 10 שקלים. על פי החשד, הקימו החשודים מעבדה במבנה באיזור המרכז, ציידו אותה באמצעים וחומרי גלם להפקת מטבעות, ייצרו מטבעות בהיקפים גדולים מאוד והחלו להחדירם לשוק, בין אם באמצעות שימוש בהם ובין אם באמצעות מכירתם לגורמים שונים. עוד עולה חשד כי החבורה ערכה נסיונות שיטתיים לבחינת יכולת החדרת המטבעות המזוייפים לשוק, קרי לבחינת "אמינותם" של המטבעות.

בעקבות ממצאי החקירה הסמויה, ערכה אתמול היחידה פעילות במסגרתה נתפסו שני חשודים "על חם" בעת שהם מייצרים מטבעות במבנה. היחידה עצרה לחקירה את החשודים וכן שלושה נוספים החשודים כחברי הרשת. במעבדה נתפסו כאמור מכונה מכונה ואמצעים לייצור המטבעות, חומרי גלם שיש בהם כדי לשמש להכנת אלפי מטבעות וכן כמות גדולה של מטבעות מוכנים החשודים כמזוייפים. הממצאים והתפיסות מעלים חשד כי מדובר במעבדה עם אמצעים טכנולוגיים לייצור המוני של מטבעות, אשר על פי הערכות יש בהם כדי להגיע לתפוקה של כחצי מיליון מטבעות ביממה.