תיק נוחי דנקנר: ההאזנות לרני רהב ואיתי שטרום נחשפות

האזנת סתר לשיחה בין היחצ"ן רני רהב לבין איתי שטרום שנאשם בהרצת מניות אי.די.בי מעידה על הקירבה בין שטרום לדנקנר ■ שטרום: "הוא חיבק אותי כמו אח" ■ רהב: "הוא כל-כך בסדר, כל-כך משתדל"

נוחי דנקנר רני רהב  / צילום: אריק סולטן תמר מצפי
נוחי דנקנר רני רהב / צילום: אריק סולטן תמר מצפי

עד כמה היה קרוב נוחי דנקנר לאיתי שטרום, מי שלטענת הפרקליטות היה איש הביצוע של דנקנר בפרשת הרצת המניות של אי.די.בי? לטענת הפרקליטות, על השאלה הזאת אפשר לענות במילה אחת - מאוד. היום (א') השמיעה הפרקליטות בבית המשפט שיחה בין שטרום לבין איש יחסי הציבור רני רהב, מי שנטען כי חיבר בין השניים.

מההקלטה ניתן להתרשם כי בין דנקנר לשטרום הייתה קירבה גדולה, וכי שטרום רצה להיות בקרבתו של איש העסקים.

במהלך השיחה נשמע שטרום אומר לרהב: "הוא (דנקנר) מצד אחד עובד איתי על עסקה מאוד מורכבת עכשיו עם בלאקסטון, ואנחנו מנסים לעשות אותה. מצד שני, הוא כנראה בודק עוד דברים שהוא לא רוצה אותי מעורב שם".

בהמשך השיחה חזר ואמר שטרום לרהב: "אני מאוד מנסה עכשיו לעזור לו לתפור איזה עסקה עם בלאקסטון. אני יודע שהוא במקביל מנסה לתפור עוד כמה דברים, בצדק מבחינתו, הדבר הראשון שיבשיל הוא יעשה".

על כך ענה לו רהב: "השאלה היא אם הוא יאבד שליטה או לא". שטרום משיב: "איך הוא יכול לאבד שליטה, תגיד? איך הוא יכול לאבד?".

בשלב הזה רהב מחמיא לדנקנר ואומר: "תאמין לי, הוא כל-כך בסדר, הוא כל-כך משתדל, הוא כל-כך חזק"; ושטרום הוסיף: "הוא מדהים. אני אתמול עברתי אצלו במשרד, הוא חיבק אותי בחום כאילו אני אח שלי".

בשלב מסוים בשיחה אומר רהב לשטרום: "תעשה לי טובה. שלא ייצא מצב שאנחנו כמו חמורים עובדים, בסוף מישהו אחר יבוא ייקח את הכול. יהיה מאוד לא נעים. מאוד. כאילו מצד אחד, אתה יודע, אני הכי אשמח בשבילו בעולם, בעולמים". על כך ענה לו שטרום: "הוא חייב, הוא חייב, הוא חייב, הוא חייב. אתה יודע, אני דואג לו יותר ממה שאני דואג לך ולי".

בסיומה של השיחה בין השניים, שארכה יותר מ-6 דקות, נשמע שטרום כשהוא אומר לרהב: "הכול בסדר, אחי. שנהיה בריאים ושנציל את החבר שלנו מהצרה שלו". רהב הסכים עם שטרום: "אמן, אמן, אמן".