עוד סכסוך מסחרי: שסטוביץ לא מספקת מוצרים לרשת ויקטורי

ברקע הוויכוח המסחרי ניצבים היחסים המתוחים בין הצדדים, שראשיתם בהחלטת רשת ויקטורי למכור ביבוא מקביל מוצרים המיובאים לארץ ע"י שסטוביץ וכן מוצרים שהיא רכשה באופן עקיף

אייל רביד / צילום: דן מילר
אייל רביד / צילום: דן מילר

חברת שסטוביץ, יבואנית קולגייט ופסטה ברילה, אינה מספקת מוצרים לרשת ויקטורי כבר מחודש ינואר השנה, בעקבות מחלוקת מסחרית בין הצדדים.

ברקע המחלוקת נמצא חוק המזון שנכנס לתוקף בינואר השנה, ואשר מסדיר את היחסים המסחריים בין הרשתות לספקים. בפועל, החוק חייב את הצדדים להגיע להסכמות מסחריות על כלל המוצרים הנמכרים. רשת ויקטורי, מצדה, כמו רשתות שיווק אחרות, ביקשה לשפר עמדות; אך בשורה התחתונה הצדדים לא חתמו על הסכם מסחרי, ולכן רוב מוצריה של חברת שסטוביץ אינם נמצאים על מדפי רשת ויקטורי.

מאחורי הקלעים של הוויכוח המסחרי ניצבים היחסים המתוחים בין הצדדים, שראשיתם בהחלטת רשת ויקטורי למכור ביבוא מקביל מוצרים המיובאים לארץ על-ידי חברת שסטוביץ וכן מוצרים שהיא רכשה באופן עקיף.

ויקטורי הצהירה כי תמכור ביבוא מקביל משחת שיניים קולגייט במחיר של 4.9 שקלים, תוך שהיא תוקפת את שסטוביץ על מחיר המכירה שלה לרשת.

בשעתו מסר אייל רביד, מנכ"ל ומבעלי השליטה ברשת ויקטורי, ל"גלובס": "אני ממתין כרגע לאישור על משחת שיניים קולגייט 100 מ"ל, שאם אקבל, אוכל למכור כל השנה ב-3.9 שקלים ל-100 מ"ל, ואת הקולגייט טוטאל ב-4.9 שקלים כל השנה. היבואן שסטוביץ מוכר לי קולגייט טוטאל ב-10.2 שקל פלוס מע"מ. משחת קולגייט רגילה הוא מוכר לי ב-7 שקלים פלוס מע"מ. ייבאנו פסטה ברילה, שממתינה כרגע בנמל. אנחנו נמכור אותה ב-5.9 שקלים. המחירון לקמעונאי הוא 7.2 שקלים לא כולל מע"מ, והמחיר לצרכן 10-12 שקל".

אלא שההבטחות טרם התממשו, וברשת ויקטורי מכרו פסטה ברילה שיועדה כפי הנראה לשטחים - מהלך שגרר תביעה משפטית מצדה של שסטוביץ.

רביד מסר בתגובה: "לא הגענו עדיין להבנות מסחריות. אני מאמין שבקרוב נגיע להבנות".

משסטוביץ נמסר בתגובה: "לא הצלחנו להגיע להבנות מסחריות מול ויקטורי".