עוקץ המשקפיים באילת: סמנכ"ל הכספים של אופטיקנה נעצר

חשוד במעורבות בעבירות שביצעה הרשת לכאורה על חוק אזור סחר חופשי אילת, בשווי מיליוני שקלים ■ בימים האחרונים נעצרו מנהלי אזור אילת ברשתות אירוקה וקרולינה למקה בחשד לאותן עבירות

רשות המסים הודיעה היום (ה') כי סמנכ"ל הכספים של רשת אופטיקנה נעצר במסגרת חקירת עבירות המס של רשתות האופטיקה באילת.

אלרועי תורג'מן, בן 35 מפתח-תקווה, שוחרר היום בערבות על-ידי בית משפט השלום בבאר-שבע, לאחר שנעצר בחשד למעורבותו בעבירות שביצעה הרשת לכאורה על חוק אזור סחר חופשי אילת, בשווי מיליוני שקלים.

מעצרו של תורג'מן מגיע לאחר שבימים האחרונים נעצרו ושוחררו בערבות מנהלי אזור אילת ברשתות האופטיקה אירוקה וקרולינה למקה בחשד לאותן עבירות.

כזכור, בתחילת השבוע פשטו עובדי מכס אילת במבצע משותף עם חוקרי מכס ומע"מ באר-שבע על סניפים רבים של רשתות וחנויות אופטיקה באילת, וזאת לאחר שאספו ראיות במהלך חקירה סמויה שנמשכה מספר חודשים, ממנה עלה כי הרשתות ניצלו לכאורה את חוק אזור סחר חופשי אילת המקנה פטור ממע"מ לעסקאות המתקיימות באילת, על מנת לגזול במירמה מקופת המדינה עשרות מיליוני שקלים במצטבר.

על-פי החשד, הרשתות מכרו משקפיים ללקוחות בפטור ממע"מ, גם כאשר המשקפיים נשלחו אל מחוץ לאילת - דבר האסור על-פי חוק סחר חופשי המקנה פטור ממע"מ בעיר.

על-פי בקשת המעצר, מנהלי חברת אופטיקנה הם אלה שהנחו לכאורה את העובדים לפעול ביודעין בניגוד להוראות החוק ולבצע מכירות אך ורק בפטור ממע"מ, גם במקרים בהם החוק מחייב תשלום מע"מ, ועל בסיס זה הגישו דוח שנתי כוזב של החברה למע"מ, שכלל רק עסקאות פטורות כביכול.

מרשות המסים נמסר כי החקירה בפרשה בעיצומה, וכי צפויים מעצרים נוספים.