אושר שינוי תנאי החוב באג"ח אלון בהיקף 2.2 מיליארד שקל

הדבר כולל שינוי שטר הנאמנות באג"ח של קבוצת אלון, שינוי העילות לפירעון מוקדם, הקדמת חלק מהתשלומים ושיפור הביטחונות באג"ח

אביגדור קפלן / צלם: איל יצהר
אביגדור קפלן / צלם: איל יצהר

אושר שינוי שטר הנאמנות באג"ח של קבוצת אלון. היום נודע כי הושג הרוב הנדרש לשינוי העילות לפירעון מוקדם, הקדמת חלק מהתשלומים ושיפור הביטחונות באג"ח בהיקף 2.2 מיליארד שקל שהנפיקה קבוצת אלון.

בקרב המוסדיים הגדולים התנגדו רק הפניקס ומיטב דש; הקולות של כלל ביטוח לא נספרו. בסופו של דבר 77% ממחזיקי האג"ח של אלון אישרו את ההבנות עם החברה.

מבחינת קבוצת אלון, בניהולו של אביגדור קפלן, מדובר בהצלחה שתאפשר לה לפעול לשיפור מצבה הפיננסי הבעייתי לאור מינופה הגבוה. לקבוצת אלון סייעו בהליך בנקי ההשקעות מחברות ווליו בייס, ולאומי פרטנרס.

החברה ביקשה להקדים תשלומים למחזיקי האג"ח, כדי להרוויח שנתיים לטובת מימוש נכסים ושיפור הנזילות והחוסן הפיננסי שלה; לשנות את הטריגר לפירעון מיידי של החוב במקרה של הורדת דירוג; ולבטל עמלת (קנס) פדיון מוקדם, וזאת בתמורה לשיפור ביטחונות.

מדובר במתן שעבוד ראשון למחזיקי האג"ח על כל מניות אלון גז (השותפה בתגלית הגז "תמר") ושעבוד שלילי על 25% ממניות אלון USA (הנסחרת בשווי של 900 מיליון דולר).

החברה מבקשת לאשר לה להקדים עד סוף ספטמבר 2015 תשלום של כ-270 מיליון שקל בגין קרן ינואר 2016, תוך שהיא תתחייב לפרוע עד ספטמבר 2016 סך של 280 מיליון שקל נוספים שיפחתו פארי פסו מיתרת התשלומים העתידיים, וזאת במחיר הפארי.