ועד הברום דורש פיצוי מכיל: "ההנהלה השמיצה הוועד והיו"ר"

דורש התנצלות ופיצוי של 200 אלף שקל ■ ההנהלה: "רק אמת דיברנו"

אבנר בן סניור / צילום: שלומי יוסף
אבנר בן סניור / צילום: שלומי יוסף

ועד העובדים בתרכובות ברום שמקבוצת כיל (כימיקלים לישראל) תובע מהחברה התנצלות ופיצויים בסך 200 אלף שקל בטענה כי הנהלת כיל השמיצה אותם ואת היו"ר אבנר בן-סניור.

במכתב ששיגרו היום (ג') עורכי הדין תמר סוקניק וירון לסטרל להנהלת כיל בשם הוועד נכתב כי בתחילת השבוע הפיצה ההנהלה בקרב עובדי החברה מכתבים והודעות לטלפונים הניידים שברשותם, ובהן תקפה אישית ו"באופן בוטה ושקרי" את הוועד ואת בן-סניור. לטענת הוועד, ההודעות והמסרים נחתמו ב"הנהלת כיל נאות חובב" או "הנהלת תרכובות ברום".

לטענת הוועד, המכתבים שהופצו בידי הנהלת כיל כוללים האשמות חמורות ושקריות כלפי בן-סניור וכלפי הוועד, מתוך ניסיון לפגוע בשמם הטוב. "הפרסום מהווה ניסיון בזוי, פסול ובלתי חוקי להסית את עובדי החברה נגד ועד העובדים ולרסק את העבודה המאורגנת בחברה. לשון המכתבים לעובדים הייתה ברורה וחד-משמעית וייחסה לוועד ולעומד בראשו מעשים חמורים ביותר ואף עבירות פליליות".

הוועד דורש מהנהלת כיל לפרסם התנצלות מיידית ולפצות אותם ב-200 אלף שקל. הוועד הזהיר את ההנהלה שאם לא תעשה כן, הוא יפתח נגדה בהליכים משפטיים בגין הוצאת לשון הרע.

מכיל נמסר כי "בכל פרסומי ההנהלה רק אמת דיברנו, ואנו עומדים מאחורי הדברים. נשמח שהתביעה תתברר בבית הדין באמצעות עדויות, מסמכים והוכחות. מוטב היה כי הוועד והעומד בראשו יתחילו לנהוג באחריות כלפי כלל העובדים וטובת המפעל כפי שמצופה מהם, תוך הקפדה על עמידה בהוראות החוק".

ביום חמישי הקרוב יקיים בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע דיון בטענות של ועדי העובדים במפעלי ים המלח, תרכובות ברום וההסתדרות הכללית, ולפיהן הפיטורים שמובילה הנהלת כיל אינם חוקיים, ולפיכך יש לבטלם.

השביתה בשני המפעלים המרכזיים של כיל בדרום נמשכת מזה כ-3 חודשים, לאחר שמספר ניסיונות ליישב את המשבר במשא-ומתן כשלו.