עובדי מגה לקבוצת אלון: "תסגרו את am:pm בשבתות"

יו"ר הוועד, אייל אלי: "צר לי על הרשת שקמה בחטא ופגעה במגה" ■ לדבריו, הוא נענה ע"י ההנהלה כי הנושא ייבדק

יו"ר ועד עובדי מגה, אייל אלי, פנה למנכ"ל קבוצת אלון, אביגדור קפלן, בבקשה לסגור את רשת המרכולים am:pm בשבתות, וזאת בשל הנזק שהיא הסבה וממשיכה להסב לרשת מגה.

רשת am:pm נמצאת בבעלות קבוצת אלון, לאחר שזו רכשה אותה בסוף 2006 מידי האחים רן וגל בלינקס וגיא אדרי תמורת 143 מיליון שקל. הרשת מנתה אז 20 מרכולים בתל-אביב, ומחזור מכירותיה עמד על 150 מיליון שקל.

רכישת הרשת הייתה הגורם להטלת חרם החרדים על תת-הרשת של מגה "שפע שוק", בשל הפעלת המרכולים בשבת. החרם הביא לאובדן מכירות של מאות מיליוני שקלים למגה בקרב האוכלוסייה החרדית בתוך חודשים ספורים, ומגה, למרות ניסיונות שונים, לא הצליחה לשקם מחדש את הפעילות.

"צר לי על הרשת שקמה בחטא ופגעה במגה בגלל שהחליטו לפתוח אותה בשבת", אומר אלי ל"גלובס". "ביקשתי מההנהלה שיסגרו את הרשת בשבת, כי עובדי מגה סבלו ממנה, והיא פגעה גם בציבור הלקוחות. למרות שרשת am:pm לא קשורה למגה, הקהל שייך אותה אלינו. כל עבודה שנעשית בשבת, אין בה ברכה. שכל אחד יחיה בבית שלו איך שהוא רוצה".

- מה התשובה שקיבלת?

"שהרשת היא תחת חברה ציבורית, ושיבדקו את הנושא. גם בעבר אמרנו להנהלה שהרכישה פגעה, אבל לא פנינו בדרישה רשמית".

הפעילות לא המריאה

לבד מהפגיעה שהסבה רשת am:pm, הפעילות עצמה לא ממש המריאה, וברבעון האחרון אשתקד היא אף עברה להפסד כספי, שהסתכם בכ-800 אלף שקל.

מלבד רשת am:pm, פעילות זו כוללת גם את חנויות הנוחות "אלונית", שהקבוצה מפעילה במתחמי תחנות הדלק; וכן את המרכולים, שהקבוצה פתחה בשלב מאוחר יותר בקיבוצים ובמושבים תחת השם "אלונית בקיבוץ" ו"אלונית בכפר".

בשנת 2014 נרשמה ירידה של 1.4% במכירות זרוע פעילות זו, שהסתכמו ב-454.4 מיליון שקל. הרווח הגולמי שמר על יציבות והסתכם ב-144 מיליון שקל, ושיעורו עלה מ-31.1% ל-31.7%. מדובר ברווח גולמי גבוה בהשוואה לרשתות השיווק, אולם פעילות חנויות נוחות כרוכה בעלויות תפעוליות גבוהות, בשל הפעלת סניפים בלילות ובשבתות.

הרווח התפעולי המשיך את מגמת הירידה שהחלה עוד קודם לכן, וצנח אשתקד ב-16.3% ל-4.5 מיליון שקל. בהתאם, שיעורו נשחק מ-1.2% ל-1%.

כיוון שהנתונים מדווחים כמגזר בתוך קבוצת אלון, הקבוצה אינה מדווחת על השורה התחתונה, אולם בשיעורי רווחיות תפעולית נמוכים כאלה, ספק רב אם בשורה התחתונה נותר רווח כלשהו.

בשנת 2014 נרשמה ירידה של 1.4% במכירות, שהסתכמו ב-454.4 מיליון שקל. הרווח הגולמי שמר על יציבות, כאשר הסתכם ב-144 מיליון שקל, ושיעורו עלה מ-31.1% ל-31.7%.

מדובר ברווח גולמי גבוה בהשוואה לרשתות השיווק, אולם פעילות חנויות נוחות כרוכה בעלויות תפעוליות גבוהות, בשל הפעלת סניפים בלילות ובשבתות.