הבחינה בכתב של לשכת עוה"ד: 75% מהמתמחים עברו

לבחינה ניגשו מעל 2,500 מתמחים, שמתוכם 2,037 ניגשו לראשונה, ושיעור המעבר שלהם עומד על 85% עם ציון ממוצע של 74 ■ שיעור העוברים הגבוה ביותר הוא מקרב בוגרי מכללת ספיר עם 97%

מתמחים במשפטים / צילום: ליאור מזרחי
מתמחים במשפטים / צילום: ליאור מזרחי

כ-75% מכלל הנבחנים שניגשו בשבוע שעבר לבחינת ההתמחות בכתב של לשכת עורכי הדין עברו את הבחינה, שנערכה בבנייני האומה בירושלים.

לבחינה ניגשו מעל 2,500 מתמחים ומתמחות. מתוכם 2,037 ניגשו לראשונה, ושיעור המעבר שלהם עומד על 85% עם ציון ממוצע של 74 - כך עולה מתוך ההודעה שפרסמה לשכת עורכי הדין.

יצוין כי השנה, לראשונה, נאלצו הנבחנים להתמודד עם קושי חדש בבחינה, חלק חדש שנכנס למבחן - "שאלה פתוחה". במסגרת זו הנבחנים התמודדו עם שאלה "פתוחה" ולא אמריקאית, הדורשת ניתוח משפטי.

עם זאת, הוחלט כי לא יינתן ציון על התשובות של הנבחנים לשאלה זו במסגרת הבחינה בכתב, אלא התשובה ל"שאלה פתוחה" תועבר לוועדת הבוחנים בבחינה שבעל-פה, לצורך הערכה אישית של הנבחן.

על-פי הנתונים, שיעור העוברים הגבוה ביותר הוא מקרב בוגרי מכללת ספיר עם 97%, ומקרב בוגרי אוניברסיטת תל-אביב ובוגרי האוניברסיטה העברית עם 96%.

הציון הממוצע הגבוה ביותר הוא מקרב בוגרי אוניברסיטת תל-אביב והאוניברסיטה העברית.

כמות הנבחנים הגדולה ביותר היא של בוגרי הקריה האקדמית אונו (418) עם 78% עוברים, וכמות הנבחנים הקטנה ביותר היא מקרב קבוצת העולים (17) עם 59% מעבר.

הבחינות בעל-פה יתקיימו החל מ-17 במאי ובמשך 8 ימים.

השופט יוסף אלרון, נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה ויו"ר הוועדה הבוחנת, בירך את המתמחים שעברו את בחינת הלשכה בכתב, והביע את הערכתו הרבה לצוות הפנימי של לשכת עורכי הדין על האופן שבו שולבה השאלה הפתוחה בבחינת הלשכה לראשונה. עוד הוא הביע תקווה כי התיקון החקיקתי, אשר יאפשר לכלול בשאלון הבחינה שאלות מהדין המהותי, יעבור בהקדם.

בחינות לשכת עורכי הדין
 בחינות לשכת עורכי הדין

ברזילי: מוטרד לגבי עתידם המקצועי של המתמחים

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, מסר: "אני מברך את המתמחים שצלחו את הבחינות בכתב ומאחל להם הצלחה גם בבחינות בעל-פה, בה ייבחנו לראשונה על 'השאלה הפתוחה' שנכללה במועד זה, אשר עסקה בניסוח מסמכים משפטיים.

"יחד עם זאת, בשל ריבוי עורכי הדין, אני מוטרד לגבי עתידם המקצועי. הלשכה בראשותי תמשיך לפעול ליישום דוח פרוקצ'יה, שעיקרו, בין היתר, פיקוח מאסיבי על ההתמחות ושינוי מהותי בשיטת מבנה הבחינה. נמשיך לעמוד על איכותם של אלה המבקשים להצטרף למקצוע היקר לנו".