דדי פרלמוטר, רמי הדר ותמיר פישמן יקימו קרן הון סיכון חדשה

ינסו לגייס 300 מיליון דולר לגוף החדש שנקרא Eucalyptus Growth Capital ■ אקליפטוס צפויה להשקיע כ-20 מיליון דולר בחברות היי-טק ישראליות בוגרות שקשורות ל"מהפכה הדיגיטלית"

דדי פרלמוטר/ צילום: גיל לביא
דדי פרלמוטר/ צילום: גיל לביא

דדי פרלמוטר, לשעבר הישראלי הבכיר באינטל, מקים מיזם חדש להשקעה בחברות היי-טק ישראליות בוגרות. פרלמוטר, בשיתוף פעולה עם רמי הדר ואלדד תמיר (באמצעות תמיר פישמן), ינסו לגייס 300 מיליון דולר לגוף החדש שנקרא Eucalyptus Growth Capital.

פרלמוטר סיים את תפקידו באינטל בפברואר 2014, 34 שנה בדיוק לאחר שהצטרף לענקית השבבים. הוא כיהן כסגן נשיא בכיר וכסמנכ"ל מוצרים ובעבר פורסם כי הוא מועמד לנהל את החברה במקום המנכ"ל פול אוטליני. היום נודע כי פרלמוטר ואוטליני ישובו לשתף פעולה, כאשר האחרון יצטרף לוועדה המייעצת של אקליפטוס. אישים נוספים שיעניקו לאקליפטוס יעוץ הם איל וולדמן מנכ"ל מלאנוקס ויונל כהן, לשעבר מנכ"ל מגדל.

פרלמוטר אמר היום, כי "ישנן לא מעט חברות ישראליות בעלות מחזור מכירות של יותר מ-10-20 מיליון דולר, אשר יכולות לצמוח להיקף של מיליארדי דולרים במכירות ועשרות מיליארדים בשווי. אך הן זקוקות למימון מתאים, לאסטרטגיה ארוכת טווח ולהנחיה רבת ניסיון על מנת להשיג את מלוא הפוטנציאל שלהן וכדי לא למכור את החברה בשלב מוקדם".

הוא הוסיף כי "אנחנו מתכננים לזהות ולעבוד עם הצוותים והחברות המתאימים ולסייע להם לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם. באופן זה נמקסם את התשואות של המשקיעים שלנו ונסייע לבנות עוד חברות גדולות כדוגמת טבע וצ'ק פוינט בישראל".

בראיון ל"גלובס" אמר היום פרלמוטר כי "החלום או המחשבה הם לעזור לחברות טכנולוגיה ישראליות להפוך לחברות גדולות ולא רק להימכר. זה חלום שהיה לי ותמיד חשבתי שאני אתעסק בו. מאז שעזבתי את אינטל נפגשתי עם המון חברות, שבחלקן אני יושב במועצת המנהלים. בתקופה הזו גיבשתי את הרעיון וחיפשתי שותפים לחזון ולמחשבה. במסגרת החיפושים נתקלתי ברמי הדר ובאלדד תמיר. בחודשים האחרונים אנחנו עובדים יחד".

- איזה חברות אתם מחפשים?

"הדברים שמעניינים אותנו הם כל מה שקשור למה שאנחנו קוראים לו המהפכה הדיגיטלית. המטרה של המהפכה הזו, ביסודה, היא לייצר אינטרקציה טובה יותר בין מכונות לבין אנשים. הדוגמא הכי בנאלית היא של צילום דיגיטלי לעומת תמונות על נייר. תמונה שצילמת באמצעי דיגיטלי אתה יכול לשלוח, לשמור, להפיץ, לעבד ולשנות. אתה יכול גם לראות מי מופיע בתמונה וזה יוצר פוטנציאל עבור חברות שעוסקות בזיהוי פנים, עיבוד, ביג דאטה ועוד. חברות אחרות שמעניינות אותנו עוסקות בתשתית, אפליקציות, ענן ומובייל. אנחנו מדברים על חברות שכבר עברו את השלב ההתחלתי של הפעילות שלהן ויש להן מכירות של כמה מיליוני דולרים".

- אתה יכול להעריך כמה כסף תשקיעו בכל חברה?

"מדובר בסדר גודל של כעשרים מיליון דולר. אם יהיה לנו צורך ביותר כסף, נעשה שותפויות עם משקיעים נוספים על מנת לעזור לחברה לעבור את השלב ההתחלתי ולהפוך לחברה ברת קיימא. זאת תהיה עבודה מעניינת וקשה".

- התחושה היא שהמון חברות היי-טק מקבלות תמחורים נדיבים ואולי אפילו בועתיים.

"יש חברות שהן אובר הייפ, אבל מצד שני יש חברות עם שווי סביר שהן לא פחות טובות".

- איך אתה מסכם את התקופה שלך באינטל?

"זו היתה תקופה מצוינת. אהבתי כמעט כל רגע וכשאני מסתכל אחורה היה כיף. למדתי הרבה דברים אבל אתה יודע, לכל דבר טוב יש גם נקודת סוף. עכשיו אני בהתחלה חדשה של משהו חדש בתחום שאני מבין בו טוב מאוד. אני תמיד אוהב ללמוד דברים חדשים ואני מלא התלהבות".

- איך אתה רואה את התעשייה באופן כללי?

"בשורה התחתונה ה'סטארט אפ ניישן' הוא הישג מדהים. אתה מסתכל על תעשיית ההיי-טק ורואה שיש לה תרומה מדהימה למשק הישראלי ופוטנציאל מאוד גדול. אני חושב שלמיזם שלנו יש הזדמנות גם להביא החזרים גדולים על ההשקעה וגם לתרום תרומה כלכלית למדינת ישראל".

השקעה בכרומטיס

השותפים של פרלמוטר במיזם החדש הם כאמור רמי הדר ואלדד תמיר, שיפעל באמצעות תמיר פישמן. הדר הוא המנכ"ל לשעבר של חברת אלוט, אשר נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 250 מיליון דולר. הדר סיים את תפקידו אשתקד, לאחר שמונה שנים שבמהלכן צמח מחזור המכירות של אלוט ליותר מאשר 100 מיליון דולר. הדר ניהל בעבר את CTP ואת Native Networks, ששתיהן נמכרו.

השותף השלישי במיזם הוא אלדד תמיר, המנכ"ל והמייסד של קבוצת תמיר פישמן אשר מנהלת כיום יותר מ-16 מיליארד שקל במגוון אפיקים. תמיר ייסד מספר קרנות הון סיכון אשר השקיעו בין השאר בכרומטיס שנמכרה תמורת כ-4.8 מיליארד דולר. הקרנות השקיעו בנוסף בקופרגייט, אלוט ושורה של חברות נוספות.