מי יחקור את המלחמה הבאה?

יש כיום שתי סכנות עיקריות שעומדות בפני ערוץ 10 ו"המקור"

"המקור", יום ג' 21:00, ערוץ 10

הערב ישודר החלק השני למשדר פתיחת העונה של "המקור", זה שממשיך לעמת את "גיבורי" מלחמת לבנון השנייה עם מהלכיה ותוצאותיה (גם אם לא ברור בדיוק מה תוצאותיה: כמעט 9 שנות שקט יחסי - או חיזבאללה מחוזק שטיליו ארוכי-הטווח חולשים על כל שטח מדינת ישראל. רמז: שתי התשובות נכונות).

אלא שבכל הקשור לערוץ 10, השאלה אינה מי מתחקר את מלחמת לבנון השנייה - אלא מי, אם בכלל, יתחקר את השלישית.

בהנחה ש"המקור" היא ספינת הדגל, אם תרצו - המהות של ערוץ 10 - יש שתי סכנות עיקריות שעומדות בפניה (כמו בפני הערוץ כולו). הראשונה היא מכיוון הבעלות החדשה הצפויה על הערוץ. כרגע מתמודדות עליו שתי קבוצות, שרק אחת מהן - זאת שנראה שידה על התחתונה - מחויבת ל-DNA של הערוץ כפי שהכרנו אותו בשנים האחרונות.

מבלי להרחיב יתר על המידה אשר להרכבם ולתוכניותיהם של המתמודדים השונים, הרי שאפשר לחייך - גם אם מדובר בחיוך מריר: כל העת חששו בערוץ 10 כי ראש הממשלה נתניהו ינקום בהם באמצעות הרגולציה. הדבר האחרון שהם העלו על דעתם הוא שהנקמה תגיע (גם אם באקראי), באמצעות מעין סנטה קלאוס עם שק עתיר מזומנים.

גם אם אין כאן קשר ישיר לראש הממשלה, הרי שלעיתונאים של הערוץ יש ממה לחשוש: אם יש דבר שאוליגרכים אינם אוהבים, הרי זה עיתונאים ותחקירנים חטטנים ששואלים שאלות מיותרות.

מעניין היה לשמוע את קולו של הרגולטור בנושא, אבל מי שמתערבים בכל פעם שאיזו פרסומת סוטה מהקו השמרני או כשאיזה משתתף בבית "האח הגדול" מדבר באהדה על ג'וינטים, לפתע נאלמו דום.

אבל אפילו אם תחת הבעלות החדשה יוסיף ערוץ 10 לשגשג ולפעול כפי שהכרנו אותו בשנים האחרונות, בסופו של דבר הוא צריך לפגוש את כלל הצופים: הערב, למשל, יבלה חלק גדול מהם עם ליאו מסי שמבקר בבוואריה (21:45, ערוץ הספורט), וחלק אחר, גדול אף יותר, יעדיף - האמינו או לא - את איציק זוהר על פני מסי (!) וייסגר לשעתיים בבית "האח הגדול" (21:00, ערוץ 2).

נכון שרביב דרוקר ואנשי צוותו מראש אינם מכוונים לכ-ו-ל-ם, אבל בכל זאת, יהיה נחמד אם מישהו חוץ מניצב בדימוס יעקב בורובסקי יצפה בתחקירים שלהם, לא?

במילים אחרות: אפשר להמשיך לקטר בשיחות סלון על ראש הממשלה ועל אוליגרכים, על רגולציה ועל "זכות הציבור לדעת" - הציבור אומר (שוב) את דברו ומעדיף שלא לדעת.