מירי רגב - שרת התרבות; דנון - שר המדע; ארדן מחוץ לממשלה

(עדכון) - יובל שטייניץ שר האנרגיה; אופיר אקוניס שר במשרד התקשורת תחת רה"מ נתניהו; ישראל כץ שר התחבורה; דני דנון שר המדע ■ גילה גמליאל תכהן כשרה לשוויון מגדרי; אלקין יהיה השר לקליטת עלייה ובני בגין - שר ללא תיק

בנימין נתניהו יובל שטייניץ / צילום: אוריה תדמור
בנימין נתניהו יובל שטייניץ / צילום: אוריה תדמור

נמשכת חלוקת התיקים בליכוד בממשלת נתניהו הרביעית שהושבעה הערב (ה') ב-21:00, איחור של שעתיים שנגרם כתוצאה מחילוקי דעות פנימיים בתוך הליכוד לגבי חלוקת התיקים. רק במהלך נאום ההשבעה, נתניהו הציג את הממשלה החדשה והודיע כי סילבן שלום יכהן בתפקיד שר הפנים וסגן ראש הממשלה. נתניהו גם הודיע כי ח"כ בני בגין יתמנה לשר ללא תיק. בגין, כך לפי דיווחים שונים, טען כי הוא שמע על כך בפעם הראשונה רק בנאום נתניהו. גלעד ארדן, נותר ללא תיק ולא יכהן כשר בממשלה.

בהמשך לדברי התודה שהביע נתניהו במליאה לח"כ צחי הנגבי על נכונותו לכהן כיו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת חוץ וביטחון בשנה הראשונה לכהונת הממשלה, יובהר כי בסיום שנה זו יתחלפו חברי הכנסת הנגבי ואקוניס בתפקידיהם, וח"כ הנגבי ימונה לשר בממשלה.

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה הודיע כי משה (בוגי) יעלון ימשיך בתפקידו כשר הביטחון, אופיר אקוניס יכהן כשר במשרד התקשורת, בכפוף לשר-העל בנימין נתניהו.

לפני הצהריים הודיע נתניהו לשר יובל שטייניץ כי יכהן כשר האנרגיה והתשתיות. בנוסף, יכהן שטייניץ כשר האחראי על הוועדה לאנרגיה אטומית וכחבר הקבינט המדיני-ביטחוני. שטייניץ ימשיך בחודשים הקרובים לרכז את הטיפול בסוגיית הגרעין האיראני. השר שטייניץ נחשב למקורב מאוד לנתניהו והוא נכנס למשרד האנרגיה בתקופה מתוחה מאוד על רקע הניסיון לפרק את מונופול הגז.

כמו כן חיים כץ ימונה לשר הרווחה והשירותים החברתיים, ומירי רגב תשמש כשרת התרבות והספורט. דני דנון ימונה לשר המדע, הטכנולוגיה והחלל. מסתמן עוד כי סילבן שלום ימונה לשר הפנים.

אמש נתניהו הודיע לשר ישראל כץ כי ימשיך לכהן כשר התחבורה, וכן כשר המודיעין בממשלה המיועדת ויכהן גם כחבר בקבינט המדיני-בטחוני.

ראש הממשלה איחל לשר כץ הצלחה בתפקידיו המיועדים שבהם ימשיך - במהפכת הכבישים והרכבות ברחבי הארץ ובמקביל ימלא את תפקידי השר למודיעין וחבר הקבינט אל מול האתגרים הרבים הניצבים בפני ישראל בזירה המדינית-ביטחונית.

בשעות הערב המאוחרות ולאחר ההחלטה לדחות את השבעת הממשלה, נתניהו הודיע על מינויים נוספים. ראש הממשלה והשרה המיועדת גילה גמליאל סיכמו כי היא תכהן כשרה לשוויון מגדרי, שוויון המיעוטים וקידום הצעירים והאזרחים הוותיקים בישראל. בנוסף סוכם כי השרה גמליאל תהיה חברה בקבינט הכלכלי-חברתי וחברה בוועדת השרים לענייני חקיקה. בנוסף, נתניהו סיכם עם השר המיועד זאב אלקין שהוא יכהן בממשלה כשר לקליטת העליה (כולל אחריות על לשכת הקשר "נתיב"), השר לאיומים אסטרטגיים וחבר הקבינט המדיני ביטחוני.

הממשלה החדשה, שהרחבתה אושרה סופית אתמול בכנסת צפויה לכלול 20 שרים. אתמול מליאת הכנסת אישרה את התיקון להצעת חוק יסוד: הממשלה לאחר עשרות הסתייגויות שהגישו סיעות האופוזיציה, ולאחר עשרות הצבעות, רובן אלקטרוניות וחלקן שמיות. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 61 חברי כנסת והתנגדו לה 59.

ההצעה שאושרה ביקשה להחזיר לחוק היסוד את המוסד של שרים בלי תיק ולקבוע בהוראת שעה כי המגבלות על מספר השרים ומספר סגני השרים שהיו אמורות לחול על הרכבת הממשלה הקרובה, לא יחולו על ממשלה שכוננה בתקופת כהונת הכנסת העשרים.

על פי התיקון לחוק שאושר, יורחב מספר שרי הממשלה ויתאפשר לראש הממשלה למנות יותר מ-18 שרים. בממשלה הקודמת אושר חוק שקבע שמספר השרים יעמוד על 18בלבד. התיקון שאושר היום דוחה את יישום החוק לקדנציה הבאה ויאפשר למנות יותר שרים. עם זאת מספר השרים שימונו כעת אינו בלתי מוגבל לגמרי - עפ"י מפתח קואליציוני הוא יעמוד על 20.