הקבלנים התלוננו שמכרז מחיר מטרה לא כלכלי - והתנפלו עליו

גורמים בענף: הסיבה העיקרית לכך שמספר גדול של חברות כן החליטו לגשת בסופו של דבר היא המצוקה הגדולה במציאת קרקעות שמשווקת המדינה באזורי הביקוש

בנייה בראש העין / צילום: יוסי כהן
בנייה בראש העין / צילום: יוסי כהן

לתשומת-ליבו של שר הבינוי הנכנס יואב גלנט ושר האוצר הנכנס ויו"ר קבינט הדיור המיועד משה כחלון: מכרז מחיר מטרה בראש-העין, שנסגר היום (ב') בצהריים גרף מספר גדול של הצעות - כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע ל"גלובס" כי במסגרת ההצעות שהוגשו למכרז, הכולל 10 מתחמים לבניית 2,048 יחידות דיור סך-הכול, מתוכן 1,249 יחידות דיור במחיר מופחת, הציעו חברות מחיר לא מבוטל על הקרקע בנוסף להתחייבות לבניית יחידות הדיור המוזלות כפי שדרש המכרז.

כזכור, חלק מהקבלנים והיזמים תקפו את מבנה המכרז בחודשים האחרונים וטענו כי הוא לא כלכלי. יש שאף טענו כי המכרז ייסגר ללא מציעים כלל. כאמור, המציאות מראה אחרת, ולדברי גורמים בענף הסיבה העיקרית לכך שמספר גדול של חברות כן החליטו לגשת בסופו של דבר היא המצוקה הגדולה במציאת קרקעות שמשווקת המדינה באזורי הביקוש.

המכרז, שהוא הראשון להיסגר מ-3 מכרזים שפורסמו עד כה (בראש-העין ובמודיעין-מכבים-רעות), גרר התעניינות של חברות גדולות בענף כאשר הוגשו למעלה מ-10 הצעות שונות. בין החברות שהגישו הצעות למכרז ניתן למצוא את חברת דימרי, דונה, רייסדור, פרץ בונה הנגב, גיא ודורון לוי, אורתם סהר, מגידו ועוד.

תוצאות המכרז צפויות להתפרסם בימים הקרובים.