ח"כ מרגלית ליועמ"ש: אסור שנתניהו יהיה שר התקשורת

ח"כ אראל מרגלית מבקש לפסול לאלתר את נתניהו כשר תקשורת מחשש לניגוד עניינים ■ בין היתר הוא מזכיר את פיטורי מנכ"ל משרד התקשורת, את "החשבון הפתוח" של נתניהו עם ערוץ 10 ואת הקשר שלו ל"ישראל היום"

אראל מרגלית / צילום: איל יצהר
אראל מרגלית / צילום: איל יצהר

ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) פנה אתמול (ב') ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה לפסול את ראש הממשלה בנימין נתניהו מתפקידו כשר התקשורת, מחשש לניגוד עניינים.

ביומו האחרון כשר האוצר: נתניהו החמיר עם ערוץ 10

ארדן פותח חזית מול נתניהו: יניח הצעת חוק לפירוק בזק

נתניהו בא לעבוד: מה צפוי בשוק התקשורת?

מרגלית מפרט את הסיבות שלטענתו נתניהו לא יכול לכהן כשר תקשורת: ראשית, פיטוריו המיידיים של מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר בשיחת טלפון. לדברי מרגלית, "הדרך בה נעשו פיטוריו של ברגר, האיש העומד בראש המאבק במונופול התקשורת בזק, מגבירה את החשד בכוונותיו של המפטר.

"פיטוריו לאלתר של ברגר היטיבו מיידית עם קבוצת בזק, שאתר וואלה נמנה עם חברות-הבנות שלה, והדבר אף בא לידי ביטוי בעלייה בשווי השוק של מניית בזק בבורסה בתל-אביב".

שנית, מרגלית מזכיר את חשיפת "גלובס" מאתמול, על החמרה בדרישות מערוץ 10 שנתניהו הציג ביומו האחרון כשר האוצר. מרגלית טוען כי נתניהו מממש כעת את הבטחתו "לבוא בחשבון" עם כלי תקשורת ביקורתיים.

לדברי מרגלית, "דגש מיוחד בטיפול הובטח לערוץ 10, שהעיתונאי רביב דרוקר חשף בו את פרשת 'ביבי טורס'. ואכן, 3 שעות לפני שהוא פינה את תפקידו כשר האוצר, חתם נתניהו על דרישה מחמירה כלפי ערוץ 10, המכפילה את היקף התשלום שהממשלה דורשת מהערוץ כתנאי לבקשת רישיון ומוסיפה לו מיליוני שקלים - וזאת בניגוד לעמדת הדרג המקצועי במשרד האוצר".

הסיבה השלישית - והברורה ביותר לדידו של מרגלית - היא ניגוד העניינים של נתניהו בגלל החינמון "ישראל היום": "ועוד לא אמרנו במכתב זה מילה אחת על זיקתו הישירה וקרבתו ההדוקה של מר נתניהו לבעליו של היומון 'ישראל היום', ולכך שכל החלטה שלו כשר תקשורת עלולה להיות נגועה באינטרסים גלויים וסמויים של בעליו של 'ישראל היום' בשוק התקשורת הישראלי".