הדולר היציג התחזק ל-3.88 שקלים, האירו טיפס ב-0.6%

הדולר התחזק בכ-0.1% בעוד האירו היציג נקבע על 4.241 שקלים ■ "כישלון לפרוץ את רמת ההתנגדות ב-3.88 שקלים עשוי להוציא את הרוח מהמפרשים של הלונגיסטים ולהטות שוב את הכף כלפי מטה"

דולר-סימן שאלה-כסף / צילום: שאטרסטוק
דולר-סימן שאלה-כסף / צילום: שאטרסטוק

הדולר התחזק היום (ה') בכ-0.1% מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.88 שקלים. האירו התחזק בכ-0.6% ל-4.241 שקלים. בעולם האירו יציב מול הדולר ב-1.0895 דולר לאירו.

אתמול, נזכיר, הדולר היציג נותר ללא שינוי מול השקל בשער של 3.875 שקלים, בעוד האירו איבד מערכו כ-0.4% ושערו היציג נקבע על 4.215 שקלים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר, כי "הדולר-שקל עדיין שומר על כוחו, אבל לא מצליח לפרוץ את רמת ההתנגדות ב-3.88 שקלים, המקבילה לרמות ההתנגדות מתחילת החודש. כישלון לפרוץ רמה זו וירידה מתחת ל-3.855 ש' עשויים להוציא את הרוח מהמפרשים של הלונגיסטים ולהטות שוב את הכף כלפי מטה.

"בזירה המקומית, למרות החלטתו של בנק ישראל להותיר את הריבית ללא שינוי, בשל ההקשחה מצד הפדרל ריזרב, פער התשואה בין הדולר לשקל צפוי להתרחב בחודשים הקרובים, מה שצפוי להמשיך ולדחוף את הצמד מעלה. עלייה מעל 3.90 ש' עשויה לסמן על סיומה של הנסיגה שראינו בדולר מאז תחילת מרץ.

"בשוקי העולם עדיין ממשיכים לעסוק בסיכויים להעלאת ריבית מצד הפד עוד השנה ובהשלכות של מהלך כזה על ההתאוששות הכלכלית בארצות הברית. מצד אחד ניכר בשבועות האחרונים שיפור בנתוני המאקרו, ואולם בשוק עדיין חוששים כי העלאת ריבית מוקדמת מדי עשויה לפגוע בקצב ההתאוששות, והחשש הזה משפיע בעיקר על הסנטימנט בשוק המניות", לדבריהם.