ועד העובדים בחברת חדשות 2 הכריז על סכסוך עבודה

זאת לאחר שהעובדים סירבו להצעת ההנהלה לתוכנית הקיצוצים המעודכנת, עליה דווח לראשונה ב"גלובס"

ארגון העיתונאים הכריז על סכסוך עבודה בחברת החדשות של ערוץ 2, לבקשת ועד העובדים של החברה. זאת לאחר שהעובדים סירבו להצעת ההנהלה לתוכנית הקיצוצים המעודכנת, עליה דווח לראשונה ב"גלובס".

"שיקול מרכזי שגרם לנו דווקא לשקול לתמוך בהצעה היה הרצון לנסות ולבסס יחסי עבודה קיבוציים תקינים מול ההנהלה", כתבו אנשי הוועד לעובדי החברה. "חשבנו שאולי נכונות לפשרות בתחילת הדרך תוכל לייצר בינינו לבין ההנהלה אמון ושיתוף-פעולה לטווח הבינוני והארוך, שיחזקו את העובדים ויסייעו לשפר את תנאי העסקתם, תוך שמירה על יציבות החברה.

"בימים האחרונים התחזקה אצלנו התחושה שההנהלה רואה את ההסכם הזה בצורה הפוכה - לא כדרך לבסס את יחסי העבודה הקיבוציים, אלא כעוד אמצעי בדרך לפירוק הוועד והחלשת העובדים כקבוצה.

"לתחושתנו, זה עוד שלב בתהליך שהחל כשההנהלה סירבה להכיר בוועד עד שאיימנו בפנייה לבית הדין לעבודה, המשיך ביחס מזלזל והסתיים בסירוב של ההנהלה לנהל אתנו משא-ומתן על מהלך ההתייעלות הנוכחי - סירוב שהיא חזרה ממנו רק לאחר שבלית-ברירה פנינו לבית הדין לעבודה".

על-פי מכתבם של העובדים, "ההנהלה עשתה כל מאמץ אפשרי כדי שההסכם הזה ייטיב כמה שפחות עם העובדים, על מנת שלא יוכל להיזקף כהישג של הוועד, ואף ניסתה במסגרת המשא-ומתן להרחיב את מעגל הנפגעים. התנהלות זו משקפת ניסיון ציני לנצל את השאיפה של הוועד לחתור לפשרות ולגלות אחריות, כדי להציג זאת כחולשה ולפגוע בהתארגנות".

מחדשות 2 לא נמסרה תגובה.