מכרז הפרסום של קופ"ח מאוחדת: 5 משרדים עלו שלב

המשרדים שעלו שלב הם מקאן, ענבר-מרחב, גיתם, באומן-בר-ריבנאי וליאו ברנט ■ בשנה החולפת פרסמה הקופה בהיקף של 27 מיליון שקל במחירי מחירון

מאוחדת / צילום: תמר מצפי
מאוחדת / צילום: תמר מצפי

משרדי הפרסום מקאן, ענבר-מרחב, גיתם BBDO, באומן-בר-ריבנאי וליאו ברנט עלו לשלב השני בהתמודדות על תקציב הפרסום של קופת-חולים מאוחדת - כך נודע ל"גלובס".

בתקציב הפרסום של מאוחדת מטפל בשנים האחרונות משרד הפרסום ענבר-מרחב. המשרד זכה בתקציב לפני כ-3 שנים, ומועד ההתקשרות של הקופה עימו תם. מאחר שמדובר בגוף ממשלתי, מחויבת הקופה לצאת למכרז חדש. בשנה החולפת פרסמה הקופה בהיקף של 27 מיליון שקל במחירי מחירון.

מכרז הפרסום של הקופה כולל שני שלבים: השלב הראשון היה מצגות משרד ושאלון. מתוך הניגשים נבחרו 5 משרדים, שעלו לשלב השני - המצגות הקריאטיביות.

תקציבי הפרסום של קופות-החולים נגזרים על-פי מפתח חברים לקופה, כשעל כל חבר מותר להוציא סכום מסוים. כנגזרת מכך התקציב הגדול ביותר הוא של שירותי בריאות כללית, שהחליפה רק לפני כשנה משרד פרסום והעבירה את התקציב שלה ממקאן לפובליסיס.

התקציב השני בגודלו הוא של קופת-חולים מכבי, שמטופל ביהושע TBWA; אחריו תקציב קופת-חולים לאומית, שאף הוא החליף השנה ידיים ועבר לראובני-פרידן; ותקציב מאוחדת, שטופל כאמור ב-3 השנים האחרונות בענבר-מרחב.

בסיטואציה הנוכחית בשוק מרבית משרדי הפרסום הגדולים - ובהם מקאן, אדלר-חומסקי, באומן-בר-ריבנאי וגליקמן-נטלר-סמסונוב - אינם מטפלים בתקציבי קופות-חולים, מה שהביא להיענות של לא פחות מ-8 משרדים למכרז. בין המשרדים שלא עלו לשלב השני אפשר לציין את LEAD ואת אדלר-חומסקי.