"שברת - שילמת": פרטנר לא קונה את התנצלות מנכ"ל אורנג'

הערכות בצרפת: ייתכן כי לאורנג' כדאי להמתין לתביעת פרטנר ולהתנהל איתה בבתי משפט; זה עשוי להזיק לפרטנר יותר מאשר לאורנג' ■ בפרטנר זועמים על שהתנצלויות רישאר הופנו אך ורק לגורמי ממשלה

סטפן רישאר / צילום: רויטרס
סטפן רישאר / צילום: רויטרס

בחברת פרטנר לא מקבלים את ההתנצלויות של מנכ"ל אורנג' העולמית סטפן רישאר, שהופנו אך ורק לגורמי ממשלה, וכעת השאלה היא האם הצדדים ייכנסו למשא-ומתן על סיום ההתקשרות בהסכמה, או שפרטנר תגיש תביעה בגין הנזקים שנגרמו לה בעקבות הסערה שחוללו דבריו של רישאר בסוף השבוע שעבר נגד המשך שיתוף-הפעולה עם פרטנר תחת המותג אורנג' בישראל.

בסוף השבוע נפוצו הערכות שונות בצרפת בעקבות המכתב והדרישה לפיצויים מצד ראשי פרטנר. אחת הערכות היא שלאורנג' צרפת אין אינטרס להיכנס למשא-ומתן עם פרטנר, אלא לתת לפרטנר להגיש תביעה ואז להתדיין איתה בבתי משפט.

במצב כזה, לא בטוח שהסיטואציה תהיה אידיאלית לפרטנר, מפני שתביעת נזיקין יכולה להימשך כמה שנים, אך בינתיים פרטנר תהיה חייבת להמשיך ולהשתמש במותג אורנג' ולשלם תמלוגים לחברה הצרפתית, כאשר ברור שהמותג ספג פגיעה אנושה מצד אחד; ומצד שני הציבור הישראלי, בגלל הכעס על אורנג', ידרוש מהחברה להפסיק להשתמש במותג ואף לנטוש אותה.

התקשורת הצרפתית משוכנעת כי רישאר רוצה לנטוש את ישראל, ולא באמת קונה את ההתנצלויות שלו. כולם מבינים שאורנג' צרפת לא יכולה פשוט להפסיק את ההסכם, והדבר כרוך בתשלום פיצויים לפרטנר, וכלל לא בטוח שהחברה הייתה שמחה להוציא עכשיו סכומים של מאות מיליוני אירו שתדרוש פרטנר.

אחת הדרכים שהועלו בתקשורת הצרפתית מפי גורמים שמקורבים לחברה, היא לחכות להכרזה של ממשלת צרפת שהיא מכירה במדינה פלסטינית, ואז לכאורה במצב כזה היא יכולה להאשים את פרטנר ישראל שהיא פועלת בשטחי מדינת פלסטין ולפיכך נמצאת בהפרת רישיון.

על כל פנים, בפרטנר ממשיכים לטעון "שברת - שילמת" כלפי רישאר. בחברה מאוד כועסים על כך שרישאר לא טרח להתנצל בפניהם, וכל הזמן מוצא זמן להתנצל רק בפני גורמים ממשלתיים. הוא יכל לגמור עם זה אם היה מתקשר לחיים סבן ומתנצל, אבל הוא לא רוצה - אומרים בפרטנר.

בחברה אומרים כי בעניין הזה רישאר פועל כמו פוליטיקאי ולא כמו מנכ"ל של חברה עסקית. אם "קלקלת בקהיר, תתקן בירושלים", הם קוראים לו, והעובדה שהוא לא מתייחס לחברה רק מעמיק את האנטגוניזם כלפיו.

לדברי בכיר בחברה, פרטנר חייבת, כחברה חפצת חיים, לבקש פיצוי ולמצוא פתרון למצב שנוצר. היום מזכירים בפרטנר כי אורנג' צרפת כל השנים שמרה על פרופיל נמוך בקשר שלהם עם פרטנר, גם בנושא של רכש ציוד קצה, כשבפרטנר קיוו שאורנג' צרפת תסייע להם להשיג עסקאות טובות יותר בזכות היותה חברה בינלאומית.