בקרוב פרוטוקולי הדיון בגיבוש המתווה לתחרות במשק הגז

ל"גלובס" נודע, כי הפרוטוקולים של דיוני צוות קנדל יפורסמו בימים הקרובים ■ רק בשבוע שעבר הכריז יו"ר ועדת הכספים משה גפני כי "הפרוטוקולים אינם קיימים", משום שצוות קנדל לא תיעד את עבודתו בניירת כלשהי

קידוח לוויתן נפט גז / צילום: לילה כלכלי ערוץ 10
קידוח לוויתן נפט גז / צילום: לילה כלכלי ערוץ 10

עוד הוכחה שלחברי הכנסת אין מושג על מה הם מדברים: הפרוטוקולים של דיוני צוות קנדל שגיבש מתווה לתחרות במשק הגז יפורסמו בימים הקרובים, כך עולה מבדיקת "גלובס".

רק בשבוע שעבר הכריז יו"ר ועדת הכספים בכנסת ח"כ משה גפני כי "הפרוטוקולים אינם קיימים", משום שצוות קנדל לא תיעד את עבודתו בניירת כלשהי.

ואולם, בעקבות פניית "גלובס" לאוצר התברר היום כי לא רק שהפרוטוקולים קיימים, ומשתרעים על-פני עשרות עמודים - אלא שהם יפורסמו לציבור כבר בימים הקרובים. פרסום הפרוטוקולים נעשה בהמשך להבטחתו של הממונה על התקציבים באוצר אמיר לוי שאמר לפני מספר שבועות כי לאור חשיבותו הציבורית הרבה של הנושא והצורך בשקיפות, יחשוף האוצר את המידע הרלבנטי, אך יעשה זאת בשלב שבו החשיפה לא תפגע במו"מ מול יזמי הגז.

ואולם, דבריו של לוי לא עשו כנראה רושם על חברי ועדת הכספים. במהלך ישיבת הוועדה בנושא הגז שנערכה ביום רביעי האחרון דרשו חברי הכנסת לקבל לידיהם את הפרוטוקולים של דיוני הצוות. בתגובה הסביר יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני כי אין אפשרות לקבל את הפרוטוקולים משום שהם כלל אינם קיימים. "רציתי פרוטוקולים ואמרו שאין משהו כתוב משום שמדובר בצוות התחלתי שלא יכול לקבל החלטה".

ח"כ דב חנין העיר על-כך "מה הם עובדים בלי ניירות? הם חושבים שאנחנו אידיוטים? אולי צריך לבטל את ועדת הכספים". ח"כ סתיו שפיר העירה כי דרשה ממשרד המשפטים לקבל חומר כתוב אך גפני השיב כי "אין ניירות שאנחנו יכולים להציג אותם".

הצוות שהורכב מנציגי משרדי האוצר, ראש הממשלה, התשתיות, הרשות להגבלים עסקיים ומשרד המשפטים זכה לכינוי "צוות קנדל", על-שם יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה שהתבקש על-ידי ראש הממשלה לבחון פתרונות למשבר במשק הגז שנגרם לאחר שהממונה על ההגבלים העסקיים דייויד גילה הכריז כי הוא חוזר בו מהסכם פשרה עם יזמי הגז.

סגן ראש המועצה הלאומית לכלכלה מוריס דורפמן אמר בדיון כי "אין שום צוות קנדל, יש עבודת מטה של כל משרדי הממשלה הרלבנטים עם סיכומי דיונים".