יו"ר גוגל: "ההשפעה של הישראלים על המדע היא אדירה"

אריק שמידט הגיע לביקור בישראל ונשא נאום בפני סטודנטים במכון ויצמן: "ישראל משגשגת בגלל שיש לכם תרבות שמאפשרת לפקפק בכל דבר" ■ דבריו פורסמו לראשונה במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"

אריק שמידט / צלם: רויטרס
אריק שמידט / צלם: רויטרס

"ישראל משגשגת מבחינת יזמות בגלל שיש לכם תרבות שמאפשרת לערער על סמכות ולפקפק בכל דבר. אתם לא הולכים לפי הכללים", כך אמר אתמול (א') יו"ר גוגל, אריק שמידט בדברים שנשא בפני מאות סטודנטים וחוקרים במכון ויצמן. דבריו פורסמו לראשונה במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות".

שמידט נמצא בימים אלה בביקור קצר בארץ. למפגש במכון ויצמן הוא הגיע בין היתר עם אנשי קרן ההשקעות שבראשה הוא עומד אינוביישן אינדיברס, אחת מהקרנות הפעילות ביותר בארץ בשנים האחרונות.

שמידט המשיך והפליג שבחים על ישראל: "ההשפעה של הישראלים על מדע וטכנולוגיה היא אדירה, ולכן אני נמצא כאן ולכן אני משקיע כאן". לדבריו, בעולם המודרני, כדי שכלכלה תגדל יש צורך בחדשנות ובהקמת חברות חדשות.

הוא פנה לקהל החוקרים וקרא להם לחשוב בגדול. "צריך לעשות הימורים גדולים. אם אתם בונים משהו, נסו לפתור בעיות לכל העולם". הוא נתן כדוגמא חלק מהפיתוחים עליהם עובדת גוגל, כגון עדשות מגע שמסוגלות לזהות את רמות הגלוקוז בדם ובכך לסייע לחולי סוכרת.

"1.2 מיליון איש מתים בכל שנה בתאונות דרכים. כל דבר שאפשר לעשות כדי להפחית את זה, יהיה אדיר". לדבריו, "בשנים הקרובות אנשים רבים יעברו לערים הגדולות, ותשתית התחבורה הקיימת לא תעמוד בזה".