גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רפורמת האינטרנט: תלונות על תקלות בחיבור וניתוקים בגלישה

מחירי האינטרנט אמנם ירדו הודות לרפורמה שמטרתה לאחד את שירותי התשתית והספק, אך יותר מדי צרכנים מתלוננים ■ מי אשם? תלוי את מי שואלים ■ בתווך, בין חילופי ההאשמות, הצרכנים כמובן נופלים בין הכיסאות

שם: אינטרנט עם ערך מוסף קרדיט: שאטרסטוק.
שם: אינטרנט עם ערך מוסף קרדיט: שאטרסטוק.

כ-3.5 חודשים אחרי שיצאה לדרך רפורמת האינטרנט שמטרתה לאחד את שירותי התשתית והספק במטרה לאפשר לצרכנים להתנהל מול גורם אחד ולהפחית את העלויות המשולמות בנפרד - עדיין לא הכול הולך חלק.

הרפורמה יצאה לדרך בשתי פעימות: תחילה בוצע הניוד באופן ידני, מה שהוביל לסרבול בתהליך ולתקלות בגלישה שעליהן דיווחנו גם במדור זה, ולאחר מכן עבר הניוד להליך אוטומטי שאמור היה להקל משמעותית את התהליך.

אלא שמתלונות שהגיעו ל"גלובס", למועצה לצרכנות ולאמון הציבור, עולה כי לא מעט צרכנים שזקוקים להתקנת תשתית, נופלים בין הכיסאות בין הספקית ובין בזק שאמונה על התקנת התשתית בביתם (חבילות משולבות מוצעות עם בזק בלבד).

בתלונותיהם מספרים לקוחות על טכנאים שלא מגיעים או על טכנאים שמגיעים ללא תיאום, על תקלות וניתוקים בגלישה ועל חוסר תיאום משווע. "אנחנו נופלים בין הכיסאות", אמר אחד המתלוננים, "במקום שיפתרו את המחלוקות שיש להם עם בזק, מציבים את הצרכנים באמצע, ללא מענה וללא גלישה גם שבועות אחרי החיבור".

לקוח אחר הרגיש כי "אולי בזק מנסה לנקום בי על ההתנתקות ממנה והמעבר לספקית? עד שעברתי הגלישה עבדה ללא שום תקלות ומאז שעברתי הגלישה רצופה בתקלות". לצד בעיות התיאום, מלינים צרכנים על חוסר מענה מצד הספקיות: "השארתי עשרות הודעות והמתנתי שעות למוקדני השירות של 012", מספרת לקוחה אחרת, "ובסוף הציעו לי פתרון לא רלבנטי: להזמין חשמלאי במקום טכנאי".

לפי ההערכות כ-50 אלף לקוחות עברו עד כה לחבילות משולבות במסגרת הרפורמה. כדאי לחדד כי אמנם ההתנהלות נעשית מול ספקית אחת, אלא שמי שחאראית על סידור התשתית היא בזק. "בזק תוקעת מקלות בגלגלי העגלה של הרפורמה. היא זו שאמונה על התשתית ולספקיות אין יכולת לתת מענה במקום שבזק מחליטה לנהוג באופן שבו היא נוהגת", אומר גורם בענף, "אנחנו מקבלים פניות רבות שבכולן חוזרות בעיות בסוגיית ההתקנה". "גלובס" מספק 6 דוגמאות לתלונות שהתקבלו בשבועיים האחרונים:

ב-012 טענו שהתקלה בבזק

ג' היה לקוח אינטרנט של בזק, שמעולם לא סבל מתקלות בגלישה. בתלונה שהעביר למועצה לצרכנות, סיפר שכדי להוזיל הוצאות ביקש לעבור לחבילה משולבת של בזק ושל 012, אך מאז שהחזיר את הראוטר לבזק והתקין את הראוטר החדש, הוא סובל מתקלות רבות בגלישה: "במוקד השירות של 012 היה מענה אוטומטי שלפיו יש תקלות הנובעות מתשתית בזק. גם נציג אישר באוזניי כי הכשלים הם של בזק. איך יכול להיות שלא שיניתי דבר בתשתית וכעת הגלישה מלווה באינספור תקלות?".

התקלה סודרה בינתיים, אך תגובות 012 ובזק לתלונתו של ג' מדגימות מדוע חשים הלקוחות חוסר אונים, כאשר מצד אחד ב-012 טוענים שבזק היא מקור התקלה, ואילו בזק טוענת שהנתב שלא שייך לה הוא מקור התקלה.

■ תגובת 012: "התקלות נבעו מתקלה אזורית של בזק. אנו שמחים כי הנושא נפתר".

■ תגובת בזק: "לא נמצא שוני בין ביצועי התשתית לפני ואחרי המעבר לחברה אחרת. השינוי היחיד היה החלפת נתב שבוצעה ללא קשר לחברת בזק, ועל פניו נראה שזו הסיבה לתקלה. העובדה שעד לרגע זה לא נעשתה מצד הספק פנייה לבדיקת מקור התקלה, מחזקת את השערתנו. ההודעות הקוליות המודיעות על תקלה בבזק היו שגויות, בזק הסבה את תשומת-לב הספק לטעותו וההודעות הורדו, בצירוף התנצלות הספק".

012 לא עונים ובזק מגיעים ללא תיאום

ס' הצטרפה ב-5 במאי לחבילה משולבת דרך 012. רק כעת, חודש לאחר מכן, הצליחה לחבר בעצמה את הקו ולגלוש. כאן הסיבה הייתה מחלוקת בין בזק ל-012 מי אחראי על התקנת התשתית מחוץ לבית ומי על התשתית בתוך הבית. בשלב מסוים נדרשה על-ידי 012 להזמין חשמלאי פרטי, וכאשר הגיע החשמלאי, הוא גיחך שזו אינה עבודתו.

הלקוחה מלינה על המתנות מורטות עצבים למוקדני 012 כולל השארת הודעות במענה הקולי, שאיש לא חזר אליהן. פעמיים הגיעו טכנאי בזק ללא תיאום מראש: "בסופו של דבר חיברתי לבד את הראוטר במחשב אחד. במחשב נוסף עדיין לא ניתן לגלוש".

■ תגובת 012: "לצערנו, בזק מפרה את הוראות משרד התקשורת ומסרבת להתקין תשתית עד בית הלקוח. אנו פועלים נמרצות כדי שלקוחותינו ימשיכו ליהנות משירות רציף ואיכותי במסגרת אינטרנט One".

■ תגובת בזק: "ללקוחה אין תלונה על בזק אלא רק על 012".

נציגי 013: "בזק מקשה על הניוד"

ב-15 במאי עברה כ', לקוחת בזק, לעסקת משולבת אינטרנט וטלפון של נטוויז'ן על בסיס תשתית בזק. טכנאי נטוויז'ן התקין קו טלפון ואינטרנט, ואחר-כך החלו בעיות שבנטוויז'ן מייחסים לבזק. "בחמשת הימים הראשונים הטלפון לא פעל, אחר-כך היה גם אינטרנט וגם טלפון, ואחר-כך לא אינטרנט ולא טלפון", היא מספרת. "בשירות הלקוחות אמרו במפורש כי בזק עושה בעיות בניוד, וכי מנהלי החברה מטפלים בכך".

באחת השיחות העלתה נציגת נטוויז'ן נציג מטעם בזק לשיחה שטען כי המנוי כלל לא נויד. "מזה שבועיים שאין לנו אינטרנט וטלפון. נפלתי בין הכיסאות במלחמה של בזק ושל נטוויז'ן. כדי לנסות להרגיע אותי נטוויז'ן שלחה אליי טכנאי נוסף שלמעשה לא יכול היה לעשות כלום משום שלשם פתרון הבעיה נדרש טכנאי של בזק שניתן לטענתם לתאם לעוד שבוע לפחות".

■ תגובת בזק: "לצערנו מדובר במקרה שנוהל על-ידי נטוויז'ן בחוסר מקצועיות. שימוש של החברה בממשק האוטומטי הפשוט לניוד לקוחות הולסייל, היה מונע את הפגיעה בלקוח. ב-21.5, התקבלה בקשה לניוד מספר הטלפון של הלקוח לנטוויז'ן ובזק ביצעה את בקשתו. יודגש כי בשום שלב, עד לרגע זה, לא התקבלה מנטוויז'ן כל בקשה לניוד קו האינטרנט של הלקוח. ב-31.5 ביקש הלקוח מבזק להסיר גם את קו האינטרנט שלו וגם הפעם פעלנו בהתאם לבקשתו. במקרה שנטוויז'ן תבקש לצרפו לשירותי בזק, עליה להקימו מחדש במערכות ובזק תבצע התקנה מחודשת. עד כה לא קיבלה בזק כל הנחיה בהקשר זה מנטוויז'ן או מהלקוח".

תגובת נטוויז'ן מובאת בהמשך.

הטכנאי לא הגיע

במועצה לצרכנות התקבלה תלונתו של מ', שב-26 במאי ביצע הזמנה לחבילת ספק ותשתית של נטוויז'ן. "הנציג הסביר לי שיוזמן אליי טכנאי של בזק להתקנת תשתית ולאחר מכן יגיע טכנאי של נטוויז'ן להתקנת הספק". טכנאי בזק אמור היה להגיע למחרת, אך לא הגיע. בנטוויז'ן נומק שייתכן שטכנאי בזק ביצע התקנה חיצונית או שהנושא נפל בין הכיסאות: "בינתיים הפסדתי כמה שיעורים באוניברסיטה. משלא הצלחתי לקבל תשובה - ביטלתי את העסקה".

■תגובת נטוויז'ן: "אנו עושים כל מאמץ מול בזק לקבלת שיתוף-פעולה, ומקווים שחבלי הלידה ייפתרו בהקדם. ככל שהמעבר תלוי בנו, נשלחו טכנאים, ונעשו מאמצים לסייע ללקוחות, ובכלל זה הציעו פתרונות זמניים שיוכלו לסייע ללקוחות אלה".

מי ביטל את הטכנאי, אקספון או בזק?

ב-17 למאי נרשם ש' לחבילת 100 מגה משולבת של אקספון. למחרת הרישום באתר, צלצלו אליו נציגים לתיאום טכנאי להתקנה. המועד הפנוי הקרוב היה ל-28 למאי, 10 ימים לאחר מכן. "הובהר לי שאם לא יהיה מבוגר בבית בשעות ההתקנה אשלם קנס של 200 שקל", אמר ל"גלובס". ש' לקח חצי יום חופש מעבודתו והמתין. משהבחין שאין סימן לטכנאי ניסה להשיג את מוקדני 018 בטלפון ובמייל - אולם ללא הצלחה. היות והטכנאי לא בא והלקוח לא עודכן בשום שלב, עומד לזכותו פיצוי של 600 שקל הקבוע במסגרת חוק הטכנאים. פיצוי זה יועבר ללקוח בעקבות פניית "גלובס". תגובת אקספון: "ללקוח אכן הוזמנה התקנה לתאריך והשעה שציין ומסיבות שאינן ברורות לנו בזק ביטלה את ההזמנה".

■ תגובת בזק: "ב-18 במאי אקספון תיאמה ללקוח טכנאי ל-28 במאי, וב-19 במאי הועבר על-ידם ביטול לתיאום הטכנאי (הביטול מתועד). עם פנייתך לאקספון, הבינו שהבקשה לתיאום טכנאי בוטלה על-ידם, ופנו אלינו בשנית לפתוח מחדש את ההזמנה וביקור טכנאי תואם מחדש".

עוד טכנאי שלא בא

גם בסיפורו של י' הטכנאי לא הגיע. הלקוח פנה לבזק בינלאומי במטרה לסיים התקשרותו עם החברה. במחלקת שימור הלקוחות הצליחו לשכנע אותו להישאר בחברה ולהזמין חבילה משולבת להתקנה בדירה חדשה אליה עבר. מועד הגעת הטכנאי נקבע ל-27 במאי, אלא שהטכנאי לא הגיע ולא הודיע. במוקד השירות נאמר לו שהייתה תקלה טכנית ולפיכך נקבע מועד חדש, ל-29 במאי. יום לפני כן צלצל לחברה בשעות הערב אז התברר לו כי הטכנאי לא מתוכנן להגיע גם הפעם. לפיכך ביקש לבטל את העסקה ולהתנתק מהחברה.

■ תגובת בזק בינלאומי: "שירות האינטרנט הניתן במסגרת השוק הסיטונאי, הוא שירות חדש בכלל השוק אשר חווה חבלי לידה ובא לידי ביטוי לצערנו במקרה זה, ככל הנוגע לתיאום הטכנאי. המנוי בוטל לבקשתו עוד באותו היום בו פנה אלינו ודאגנו לפיצוי כספי בגין אי-הגעת טכנאי אותו הוא צפוי לקבל בימים הקרובים".

הרפורמה יצאה לדרך חצי אפויה / פרשנות - דפנה הראל-כפיר

רפורמת האינטרנט ראויה אמנם גם למילים טובות, אבל למרבה הצער, היא יצאה לדרך כשהיא אינה אפויה עד הסוף.

כ-3.5 חודשים אחרי שהושקה חבלי הלידה נמשכים, כשאת המחיר משלמים הצרכנים. רבים מדי נקלעו למאבק בין ספקיות האינטרנט לבין בזק, וגם אם כל אחד ואחד מהטיעונים שמשמיעים הצדדים השונים מדויקים - התוצאה מבחינת הלקוחות היא אותה תוצאה.

בשנת 2015, אפילו 10 דקות בלי אינטרנט מוציאות את הישראלי המצוי מדעתו, בטח ובטח כמה ימים או שבועיים.

הרפורמה יצאה לדרך עם הבטחה גדולה שנוכל סוף-סוף להיפרד מההתנהלות מול שתי חברות. כמה פשוט, כמה מתבקש. אלא שיותר מדי קצוות לא נסגרו לפני ההכרזה החגיגית. יותר מדי פרצות לגבי הציוד ותהליכי החיבור הושארו לפרשנות של החברות, כשלא ברור מה חשבו במשרד התקשורת וכיצד ציפו שגופים מתחרים יעבדו בשיתוף-פעולה שישרת את הצרכן.

ועוד לא אמרנו מילה על הוט - שהוציאה את עצמה באלגנטיות מהמשחק, תוך שהיא משאירה ציבור שלם של לקוחות בלי מענה.

משרד התקשורת, למרות כוונותיו הטובות, לא השכיל להקדים תרופה למכה, לזהות מבעוד מועד את הכשלים ולפתור אותם.

אז אמנם מחירי הגלישה ירדו, ואמנם יש אלפים שכן הצליחו לעבור לחבילה מאוחדת, אך עדיין - היה עדיף לצאת מלכתחילה עם רפורמה יעילה ומתפקדת, ולא להשאיר צרכנים רבים חברי אונים.

*** אם נתקלתם בעוולה צרכנית דומה, אתם מוזמנים להעביר לנו את פרטיה למייל שכתובתו: barcode@globes.co.il

רפורמת האינטרנט

עוד כתבות

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו ונשיא ארה''ב דונלד טראמפ / צילום: AP - ניקולס מדורו

הסלמה משמעותית: טראמפ הגדיר את המשטר בוונצואלה כארגון טרור

בהסלמה משמעותית בין המדינות, נשיא ארה"ב הכריז על משטר מדורו כארגון טרור ● טראמפ גם הודיע כי "ונצואלה מוקפת לחלוטין בצי המלחמה הימי הגדול ביותר שאי-פעם נפרס בדרום אמריקה", והוסיף: "מורה על מצור מוחלט ומלא על כל מכליות הנפט הנכנסות לוונצואלה והיוצאות ממנה" ● טראמפ איים: "ההלם שהם יחוו יהיה חסר תקדים" ● בקראקס הגיבו: "דוחים את האיום הגרוטסקי"

קרן כהן-חזון / צילום: באדיבות תורפז

אחרי זינוק של 220% במניה: תורפז מבקשת להקפיץ את שכר המנכ"לית ב-3 מיליון שקל

יצרנית הטעמים והריחות מבקשת להעלות את שכרה של בעלת השליטה קרן כהן־חזון לסכום של עד 9.1 מיליון שקל ● כהן־חזון, ששימשה עד כה גם כמנכ"לית וגם כיו"ר החברה, תפנה את כיסא היו"ר לטובת שותפה לייסוד החברה רלי לשם

יו''ר דירקטוריון צים יאיר סרוסי והמנכ''ל אלי גליקמן / צילום: איל יצהר, don-monteaux

הסכמות בין דירקטוריון צים למוסדיים: אלו הדירקטורים החדשים שימונו

לקראת אסיפת בעלי המניות שתתכנס בשבוע הבא דירקטוריון חברת הספנות הגיע להסכמות עם בעלי המניות האקטיביסטים ● שניים מהמועמדים של בעלי המניות, רון הדסי ורן גריצשטיין, יזכו לתמיכת הדירקטוריון, ואילו המועמדת השלישית, ד"ר קרן בר-חוה, תמונה כמשקיפה

מדד תשומות הבניה / איור: גיל ג'יבלי (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

המכות שנופלות על יזמי הנדל"ן אחת אחרי השנייה

ההאטה בענף הולכת ומעמיקה, אך היא לא המכה היחידה שנוחתת על יזמי הנדל"ן ● מדד תשומות הבנייה השלים קפיצה של 5% בשנה, מה שמכביד עוד יותר על צד ההוצאות

תום ליבנה / צילום: אריק סולטן

תום ליבנה ואיל וולדמן מגייסים 200 מיליון דולר לספאק חדש

בשבועות האחרונים ליבנה מקדם גיוס של כ־200 מיליון דולר לחברת ספאק חדשה, המיועדת לרכישת חברה פרטית ישראלית בתחומי הסייבר או הבינה המלאכותית ● לחברה כבר צורפו חברי דירקטוריון כמו איל וולדמן ודייב דה-וולט

הדמיית פארק ''טבעון טק'' / הדמיה: Oilin

הסכום נחשף: כמה תשלם אנבידיה על הקרקע של הקמפוס היוקרתי שלה?

אנבידיה תשלם בשלב הראשון סכום של 90 מיליון שקל על הקרקע עליה יוקם מרכז הפיתוח ● הקמפוס אמור להשתרע על 160 אלף מ"ר, במרכז תעסוקה חדש בקריית טבעון בשם "טבעון טק" שנמצא כעת בשלבי תכנון ● עלותו צפויה להגיע למאות מיליוני שקלים לפחות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה מעורבת בוול סטריט; טסלה עלתה ב-3% לשיא, סירקל זינקה ב-9%, וויקס ב-5%

מטבעות הקריפטו התאוששו מעט היום, אך האיום המרכזי עליהם נובע מעליית הריבית הצפוייה ביפן ● גילת ירדה בעקבות הנפקת מניות למוסדיים ● בורסת נאסד"ק מבקשת להאריך את שעות המסחר שלה ל־23 שעות ביממה ● מחירי הנפט בארה"ב ירדו היום לשפל מאז מאי ומסתמנים כשנה הגרועה ביותר שלהם זה שבע שנים ● האבטלה בארה"ב בשיא של כ-4 שנים ● נעילה שלילית באירופה

אילוסטרציה: Shutterstock

שוק העבודה הדוק: שיא של שלוש שנים בשיעור המשרות הפנויות

לפי הלמ"ס, סך מספר המשרות הפנויות עלה ל-151,354 בנובמבר, לעומת 150,974 באוקטובר ● המחסור הכבד ביותר בידיים עובדות מצוי בקרב עובדי המכירות

משרדי משרד הבריאות בירושלים / צילום: איל יצהר

משרד הבריאות: השפעת השנה מוקדמת וחמורה מהרגיל

תת־זן חדש של שפעת A הפך את עונת השפעת לקשה מהממוצע, עם מקרי תמותה בילדים, מאות מאושפזים והיערכות לעומסים בבתי החולים ● משרד הבריאות ממליץ על עטיית מסיכות ע"י אוכלוסיות בסיכון ובנוכחותן ● וגם: שיעור ההתחסנות בישראל נותר נמוך

בנייה חדשה / צילום: Shutterstock

83 אלף דירות מחכות לקונים - וזו הסיבה שהיזמים ממשיכים לבנות

נתוני הלמ"ס מצביעים על כך שמלאי הדירות הלא מכורות בישראל הכפיל עצמו בתוך חמש שנים ועומד על שיא היסטורי ● תל אביב מובילה ברשימה, ואחריה ירושלים ובת ים ● מהן הסיבות שהיזמים לא מפסיקים לבנות, ואיפה ייקח 7 שנים להיפטר מהמלאי?

פרויקט התשב''צ של קרדן גבע. 401 יחידות דיור / הדמיה: HACUBIA

מגורים במקום מוסכים: דירה סמוך לבלומפילד עולה חצי מדירה בצפון העיר

ציר שלבים בת"א, סמוך לאצטדיון בלומפילד, משנה את פניו ויהפוך בשנים הקרובות מאזור מסחרי למגורים ותעסוקה ● המחירים נמוכים משמעותית מאשר בחלקים אחרים של העיר, אבל הקושי למכור דירות מורגש גם כאן

רו''ח אפי סנדרוב, המנהל המורשה של סלייס / צילום: טל שחר

"הונאה חסרת תקדים": המנהל המורשה בסלייס תובע כמיליארד שקל מבעל השליטה והמנהלים

במרכז התביעה שהגיש רו"ח אפי סנדרוב מצוי אסף גולדברג, המתואר בה כ"מנכ"ל הכל-יכול" של סלייס ● לצדו נתבעים אביו שמעון, בעל השליטה, ואחיו שי, ששימשו כדירקטורים ● לפי התביעה, המערכת נחלה "כישלון חרוץ", המנכ"ל נהג בכספי העמיתים "ככל העולה על רוחו", והדירקטורים התעלמו מנורות האזהרה שהובילו לאובדן של 850 מיליון שקל

וול סטריט, תמשיך להיות ירוקה? / צילום: ap, Mary Altaffer

אחרי שלוש שנים חזקות: מה צופים מומחי ההשקעות בוול סטריט לשוק ב־2026?

מומחי השקעות בוול סטריט מנסים להעריך את כיוון השוק ב־2026 ● רובם מעריכים שנה חיובית, גם אם תנודתית, בזמן שאחד מזהיר מסיכון למיתון שידחוף את S&P 500 כלפי מטה ● BDO: "זה לא שוק לבעלי לב חלש. המניות מתומחרות לשלמות, ויש אפס מרווח לטעויות"

ניקש ארורה, מנכ''ל פאלו אלטו / צילום: מולי גולדברג

ברקע החשש מהאקזיט, מנכ"ל פאלו אלטו נפגש עם עובדי סייברארק

על רקע העסקה לרכישת החברה בכ-25 מיליארד דולר, מנכ"ל פאלו אלטו נפגש היום עם עובדי סייברארק ● בשיחה עם כתבים שקיים טרם המפגש, ביקש ארורה להפיג את החששות: "לא תהיה פגיעה באופציות של העובדים"

מנהיגים מאירופה וארה''ב ממתינים לדיונים בלשכת הקנצלר בברלין / צילום: ap, Markus Schreiber

הפסקת האש מתקרבת? הפסגה בברלין שמשרטטת איך תיראה אוקראינה

גרמניה כינסה שורת מנהיגים אירופיים יחד עם זלנסקי והמתווכים האמריקאים במטרה להציג חזית מאוחדת ולהשיב להצעת הבית הלבן ● לראשונה, שורטט מתווה ל"יום שאחרי" באוקראינה: שיקום במימון רוסי, כוח אירופי במדינה וערבויות אמריקאיות ● הכדור שוב במגרש הרוסי

עופר ינאי, בעלי נופר אנרג'י / צילום: נועם גלאי

התיאבון של עופר ינאי: רוכש את השליטה באלומיי לפי מיליארד שקל שווי

חברת האנרגיה המתחדשת נופר שמוביל ינאי, רוכשת 46% ממניות אלומיי, המחזיקה בתחנת הכח דוראד, תמורת 460 מיליון שקל ● בין המוכרים - יו"ר הפועלים לשעבר שלמה נחמה

צחי נחמיאס / צילום: ורד פיצ'רסקי

מגה אור די סי של צחי נחמיאס במגעים להקמת מעבדות אנבידיה במעל למיליארד דולר

כפי שנחשף בעבר בגלובס, אנבידיה בונה חוות שרתים שנייה לשימוש פנימי בפארק התעשייה מבוא כרמל ● כעת נודע כי חברת מגה אור די. סי של צחי נחמיאס היא בין הנושאים ונותנים לבניית המבנה שבו תשוכן החווה, כאשר אנבידיה תהיה אחראית על ציודו והפעלתו של המרכז

מערכת CUAS של אלביט, נגד כלי טיס בלתי מאוישים / צילום: אלביט מערכות

דיווח: איחוד האמירויות היא הלקוחה המסתורית החדשה של אלביט

לפי דיווח באתר "אינטיליג'נס אונליין", הלקוחה מאחורי העסקה האסטרטגית שנחתמה בנובמבר בהיקף של 2.3 מיליארד דולר היא איחוד האמירויות ● אלביט שמרה על עמימות ביחס לתוכן ההסכם ולמדינה הרוכשת, וציינה רק כי הוא יתפרס על פני שמונה שנים ● העסקה מצטרפת לשורת עסקאות ביטחוניות בהיקפי שיא, על רקע צבר הזמנות שממשיך לטפס

מייסדי נאבן, אריאל כהן ואילן טוויג / צילום: נאבן

בעקבות עזיבה מפתיעה של סמנכ"לית הכספים: מניית נאבן נופלת בחדות

מניית נאבן, שהונפקה בנאסד"ק לפני כחודש וחצי, נסחרת כעת בכחצי משווי ההנפקה ● עם זאת, המנכ"ל מציין: "מעולם לא הייתי אופטימי יותר בנוגע להזדמנויות שיש לפנינו"

עובדי סייארה / צילום: מנש כהן

בהובלת בלאקסטון: סייארה הישראלית מגייסת לפי שווי של 9 מיליארד דולר

חברת הסייבר הישראלית סייארה משלשת את שוויה בתוך שנה ומגייסת בימים אלה 400 מיליון דולר לפי שווי חברה של 9 מיליארד דולר ● הגיוס נעשה בהובלת קרן ההשקעות בלאקסטון