"בבר-אילן הציעו 'עזרה' מרבנים ופסיכולוגים להומוסקסואלים"

קהילת הלהט"ב באוניברסיטה ביקשה לקיים בקמפוס מצעד גאווה, אך טוענים כי ההנהלה הסכימה לקיים אירוע בחדר סגור בלבד, שבו תוצע להם "עזרה"

אוניברסיטת בר אילן / צילום: איל יצהר
אוניברסיטת בר אילן / צילום: איל יצהר

קהילת הלהט"ב (לסביות, הומוסקסואלים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים) באוניברסיטת בר-אילן ביקשה מהנהלת האוניברסיטה לקיים מצעד גאווה במרחב הפתוח של הקמפוס ונתקלה בסירוב ובתשובה מקוממת לטענתם מההנהלה: קיימו אירוע בחדר סגור ואנחנו נציע לכם פסיכולוגים ורבנים שיציעו "עזרה".

הקהילה הגאה באוניברסיטה ביקשה לקיים אירוע צנוע "בלי כוונה להתריס ולא לשנות סדרי עולם", והסטונדטים נתקלו בסירוב מדקנאט הסטודנטים לחלק עלונים, לחגוג, ולהעלות מודעות לזכויות להט"בים במקום. ארגון התאים הגאים שהוקמו בשיתוף התאחדות הסטודנטים והאגודה למען הלהט"ב יצאו בגינוי חריף נגד ההחלטה.

הסטודנטים טוענים, כי "מתווה האירוע היה מודע לרגישות הנובעת באופן טבעי מאופי האוניברסיטה וחלקים מהציבור שלומד בו, ולכן ביקש לשים דגש על קירוב לבבות, נראות, הנגשת המידע על הקהילה הגאה לציבור הסטודנטים הדתיים, אשר עבור חלקם האוניברסיטה היא אחת התחנות היחידות במסלול חייהם בה יוכלו להיחשף בצורה בלתי אמצעית לקהילת הלהט"ב, וניסיון לגשר על הרגשות השלילים אשר קיימים לפעמים בין הקהילה הלהט"בית לציבור הדתי".

הנהלת בר-אילן הכחישה את הטענות ומסרה כי "בשל צביונה הדתי של האוניברסיטה, ולנוכח העובדה שהאירוע שביקשו הסטודנטים לקיים איננו קשור לפעילות האקדמית או הסטודנטיאלית, הודיעה ההנהלה לסטודנטים כי תאשר קיום אירוע בעל אופי אקדמי באחד האולמות בקמפוס, יום עיון או פאנל, שיעסוק בנושאים הרלוונטיים לקהילה הגאה. האוניברסיטה הציעה לסטודנטים את עזרתה בארגון האירוע ובגיוס משתתפים ודוברים. לצערנו מארגני האירוע בחרו לתאר את ההצעה לסייע בארגון האירוע באופן שקרי".