התנגדות באופוזיציה לגבי כוונת נתניהו לקדם תקציב תלת-שנתי

חברי הכנסת מתחו ביקורת על הכוונה המסתמנת, לפחות מהפרסומים בתקשורת, לפיהם ראש הממשלה מנהל מגעים על-מנת לקדם תקציב לשנים 2015-2017 ■ ח"כ מיקי לוי: "מדובר בהחלטה אווילית ופחדנית של רה"מ"

ח"כים מהאופוזיציה הביעו הבוקר (ד') תרעומת על הפרסומים לפיהם ראש הממשלה מבקש לקדם תקציב תלת-שנתי, מה שלדבריהם הוביל לדחיית ההצבעה על הוראת השעה לדחיית מועד אישור תקציב המדינה בכנסת לנובמבר 2015.

חברי הכנסת מתחו ביקורת על הכוונה המסתמנת, לפחות מהפרסומים בתקשורת, לפיהם ראש הממשלה מנהל מגעים על-מנת לקדם תקציב לשנים 2015- 2017, סה"כ ל- 30 חודשים.

סגן שר האוצר לשעבר, ח"כ מיקי לוי, הגיש הצעה לסדר בפתח הדיון בוועדת הכספים בעקבות נסיונותיו של ראש הממשלה לקדם תקציב תלת-שנתי עד 2017. "מדובר בהחלטה אווילית ופחדנית של ראש הממשלה שעלולה להוביל את ישראל לקטסטרופה כלכלית. התקציב הדו-שנתי הוכתר כבר ככשלון מהדהד. הוא הוביל אותנו לגירעון תקציבי עצום של 39 מיליארד שקל ובגלל זה ביטלנו אותו בממשלה הקודמת", אמר לוי.

"כל ראשי המשק מסכימים שלא ניתן לחזות שנתיים קדימה את היקף הצמיחה, ההכנסות ממיסים ושיעור האבטלה, ולכן חוץ מבחריין אף מדינה בעולם לא אימצה את הרעיון האווילי הזה. אני מציע לראש הממשלה לגנוז את היוזמה המסוכנת הזו ולמצוא דרכים אחרות כדי לבצר את שלטונו ולהימנע מנפילת ממשלתו".

ח"כ זהבה גלאון (מר"צ) אמרה כי "האם דחיית ההצבעה בוועדת הכספים קשורה לזה שאם נצביע בוועדה זה יעלה למליאה ובמליאה, לממשלה יש את בעיית אורן חזן?!".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), השיב לחברי האופוזיציה בוועדה, כי "מה שעומד על סדר היום זה מה שאמרתי ביום שני קביעת מועד לאישור תקציב לשנים 2015 - 2016 עד תחילת או סוף נובמבר. ביקש ממני ראש הממשלה להמתין אז אני ממתין".