הוגשה עתירה לבג"ץ נגד מינוי חדווה בר למפקחת על הבנקים

דיווח בגלי צה"ל: קבוצת "צדק פיננסי" בהובלת ד"ר הראל פרימק דורשת לבטל את המינוי של בר ובינתיים לעכבו עד לבירור העתירה ■ ד"ר פרימק: "להביא מפקחת שמגיעה מבנק לאומי זה בעייתי"

חדוה בר / צילום: תמר מצפי
חדוה בר / צילום: תמר מצפי

יום לאחר שנגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, הודיעה על מינויה של ד"ר חדווה בר, ראש חטיבת הסיכונים בבנק לאומי, לתפקיד המפקחת על הבנקים, הוגשה היום (ד') עתירה לבג"ץ נגד המינוי.

את העתירה הגישה קבוצת "צדק פיננסי" בהובלת ד"ר הראל פרימק, בטענה כי המינוי בלתי סביר בצורה קיצונית לאור תפקידה הנוכחי של בר. לטענת העותרים, המינוי נעשה שלא כדין, תוך קבלת החלטות בנורמות בלתי סבירות. לפי העתירה, לו היו נשקל הנושא בצורה עניינית, ההחלטה על מינוי ד"ר בר למפקחת על הבנקים לא הייתה מתקבלת.

לדברי העותרים, עובדת היותה של ד"ר בר מנהלת בכירה בבנק לאומי, שהוא אחד משני הבנקים הגדולים בישראל, הופכת את המינוי של בר לכזה "המערער באופן משמעותי והרסני את אמון הציבור בפיקוח על הבנקים, בבנק ישראל ובמוסדות השלטון כולם, ומאיים על יציבות המערכת הפיננסית והבנקאית".

"אנחנו רוצים לבטל את המינוי הזה ובינתיים מבקשים מהעליון לעכב את המינוי עד שהעתירה תתברר", אמר היום ד"ר פרימק לגלי צה"ל. "יש פה עניין של טוהר מידות ואמון הציבור. קשה לנו מאוד לקבל את העובדה שמכל הגופים במשק, המפקחת מגיעה דווקא מבנק לאומי, שהוא אחד משני הבנקים הגדולים המפוקחים על-ידה".

ד"ר פרימק הוסיף כי "שני הבנקים הגדולים שולטים ב-60% מהאשראי, והם הבעיה המשקית ששר האוצר משה כחלון מנסה לפתור".

לדבריו, "להביא מפקחת שמגיעה מבנק לאומי זה בעייתי. ויש כמובן את עניין החקירה של לאומי (בפרשת הלבנת ההון בארה"ב. ח"מ). בר נמצאת בלאומי מזה כ-7 שנים, ותקופת העבירות שמדובר בהן היא עד 2010. קשה להבין איך אדם שהיה 7 שנים בגוף כזה יצליח לחקור את האנשים שרק אתמול הוא עבד איתם שכם אל שכם".