דומיניק שטראוס-קאהן זוכה מהאישום בסרסרות

ביהמ"ש בצרפת קבע כי יו"ר קרן המטבע הבינלאומית לשעבר היה לקוח של זונות אך לא היה סרסור, וכי אין ראיות המוכיחות כי הוא הדיח אחרים לעסוק בפעילות זו

דומיניק שטראוס קאהן / צילום: רויטרס
דומיניק שטראוס קאהן / צילום: רויטרס

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית לשעבר, דומיניק שטראוס-קאהן, זוכה מאישומים בסרסרות בנסיבות מחמירות על-ידי בית משפט בצרפת.

במהלך המשפט אמר שטראוס-קאהן לבית המשפט כי הוא השתתף ב"מסיבות סקס" ואורגיות, מכיוון שהוא היה זקוק ל"פנאי" בעוד הוא היה עסוק ב"להציל את העולם מאחד ממשבריו הכלכליים החמורים ביותר".

בית המשפט קבע כי שטראוס-קאהן היה לקוח של זונות, אולם לא היה סרסור, וכי אין ראיות המוכיחות כי הוא הדיח אחרים לעסוק בפעילות הזו.

פסק הדין ניתן לאחר 4 שנים של דרמה משפטית, שהחלה כאשר חדרנית במלון בניו-יורק האשימה אותו בתקיפה מינית ב-2011. אותה פרשה הסתיימה בלא-כלום, אך שטראוס-קאהן הואשם בקיום אורגיות עם יצאניות בבריסל, פריז, וושינגטון, וינה ומדריד בשנים 2008-2011, במהלך כהונתו כיו"ר קרן המטבע.

במהלך המשפט בפברואר השנה טענה יצאנית לשעבר כי שטראוס-קאהן ארגן אורגיות ואהב "מין אנאלי ברוטאלי", למרות שהיא לא אהבה זאת ולטענתה הבהירה לו את זה. "בכיתי הרבה", היא טענה והוסיפה: "שטראוס-קאהן בטוח הבחין בכך שאני לא מרוצה".

שטראוס-קאהן, מצידו, טען לפני עדותה של הצעירה כי מדובר ב-12 "מסיבות חשק" בלבד בהן היה מעורב במשך 3 שנים, או לכל היותר "4 מסיבות בשנה". לדבריו, "היו לי דברים אחרים לעשות".