פתיחה פושרת: 29.1% צפייה לפתיחת העונה של "אקס פקטור"

התוכנית של זכיינית ערוץ 2 רשת דורגה רביעית בלבד בשיעור הצפייה במשקי-הבית היהודיים בשבוע החולף

פתיחה פושרת לעונה החדשה של "אקס פקטור" של זכיינית ערוץ 2 רשת, שהושקה במוצאי שבת. התוכנית משכה 939 אלף צופים בכלל האוכלוסייה, וגברה על כל תוכנית אחרת ששודרה השבוע, אך לא באופן משמעותי.

בכל הקשור לאחוז הצפייה במשקי-בית יהודיים, התוכנית התברגה רק במקום הרביעי בטבלת הרייטינג השבועית, כשמקדימות אותה "ארץ נהדרת" של קשת (שמובילה את הטבלה עם סיום העונה השלישית הנצפית מבין 12 עונותיה) ושתי תוכניות "האח הגדול VIP" של קשת.

לשם השוואה - השקת העונה הקודמת (אוקטובר 2013) של התוכנית בהובלתה של בר רפאלי הגיעה לנתון מדהים 40%, ואילו אתמול הצליחה התוכנית לעמוד על 29.1% צפייה בלבד. מדובר בירידה דרמטית של 27% בצפייה.

מספר גורמים יכולים להוביל לשינוי הדי דרמטי בנתונים ובמידת העניין שהציבור הישראלי מייחס לתוכנית. בין הסיבות האובייקטיביות, העובדה שהעונה היא שונה - יש הבדל בין השקה ביוני ובין השקה בחודש אוקטובר, אז סך הצפייה גבוה יחסית.

כמו כן, בעוד בפעם הקודמת התמודדה "אקס פקטור" עם הריאליטי הכושל של ערוץ 10, "הכפר", הפעם בערוץ 2 מתמודדים עם תחרות אמיתית - "גב האומה", שהצליחה להשיג נתון דו-ספרתי של 10.2% צפייה.

אך מעל לכל, מדובר בהמשך מגמה שניכרת גם בכמות הצופים ההולכת ויורדת ב"The Voice" וב"כוכב הבא" ואף בירידה מהמסך של "אמריקן איידול" בארה"ב - הציבור כבר מאבד עניין בז'אנר תוכניות גילוי הכישרונות. בעוד זכייניות הטלוויזיה בארץ מפנימות זאת, המטרה העיקרית של רשת בשלב זה היא לפעול עד כמה שאפשר לצמצם את ההפסדים בתוכנית היקרה יחסית.

גם "אבודים" שבה למסך השבוע בפרק דרמטי. מסעה של צופית גרנט לרפובליקה המרכז-אפריקאית - מקום שאלמלא התוכנית הזו ספק אם מישהו היה נחשף אליו אי-פעם בפריים-טיים הישראלי - מניב 24.9% צפייה, לתוכנית שכבר ידעה נתונים גבוהים משמעותית.

"בוס בהסוואה" של רשת מסיימת עונה חמצמצה עם 688 אלף נתונים.

אם בחמיצות עסקינן, משחק הכדורגל בין ישראל לבוסניה זכה בערוץ 1 (ערב שבת) ל-13.1% צפייה במשקי-הבית היהודיים ול-383 אלף צופים בממוצע.