מסחר דל במניות אגרי ביום שאחרי כניסת קופיקס לשלד

מעתה תהיה קופיקס לרשת בתי-הקפה הראשונה הנסחרת בבורסה בת"א

רשת בתי-הקפה המוזלים קופיקס השלימה אמש (א') את מיזוגה לתוך השלד הבורסאי אגרי , לאחר שכל התנאים לביצוע העסקה התקיימו. מעתה תהיה קופיקס לרשת בתי-הקפה הראשונה הנסחרת בבורסה בתל-אביב.

כחלק מהשלמת העסקה, עברה השליטה באגרי, באמצעות הקצאת כ-90% מהמניות, לידי יזם קופיקס, אבי כץ (53), שמונה ליו"ר החברה, ושותפיו שמונו לדירקטורים.

בעקבות הכניסה לשלד מחזיק כץ בכ-50% ממניות אגרי, והוא חתם על הסכם בעלי מניות עם שותפיו בעסק: בנימין פרקש, חנניה שמש וגיל אונגר.

מנכ"ל החברה הבורסאית יהיה חיים אהרון (55), המנהל את קופיקס מ-2014. בעבר כיהן אהרון כמנהל פעילות בחברת אופיס דיפו וכסמנכ"ל כספים בקבוצת Bee קמעונות.

מניית אגרי נסחרת בתנודתיות רבה מאז חודש מאי, אז הודיע השלד הבורסאי על כניסתה הצפויה של רשת קופיקס לתוכו באמצעות הקצאת מניות פרטית. הערכת שווי שפרסמה חברת הייעוץ הכלכלי גיזה-זינגר-אבן לפעילות קופיקס, לצורך הקצאת מניות אגרי ליזמים, העניקה לפעילות הרשת שווי של כ-90 מיליון שקל.

קופיקס היא רשת חנויות לממכר קפה, משקאות, מאפים, כריכים ועוד, במחיר אחיד של 5 שקלים לפריט, שהקימה קבוצת יזמים בראשות כץ (מייסד רשת כפר השעשועים וקרן הגשמה).

פעילותה של הרשת מתחלקת ל-3 מגזרים: הקמת סניפים; פעילות בתי-הקפה; ותחום המרכולים, סופר קופיקס, הנמצא עדיין בחיתוליו.

המספרים של קופיקס
 המספרים של קופיקס

בינתיים מפסידה

הרשת, שמיצבה את עצמה כפתרון זול ליוקר המחיה בשוק הקפה והמאפים, סיימה את 2013 עם 4 סניפים בלבד, אולם ב-2014 הקימה ופתחה 40 סניפים נוספים. מתחילת השנה הנוכחית נפתחו עוד 26 סניפים (סך-הכול 70).

את 2015 הרשת מתכננת לסיים עם 120 סניפים - מסה קריטית שאמורה, להערכת מנהלי החברה, להביא את הרשת לרווח תפעולי מהותי כבר בשנה הנוכחית. המודל העסקי של קופיקס מבוסס על הקמת סניפים קטנים בני 30-40 מ"ר ומכירתם לזכיינים.

תוצאות קופיקס ל-2014, שנחשפו במסגרת זימון אסיפת בעלי מניות אגרי שאישרה את העסקה, הראו כי את השנה שעברה סיכמה הרשת עם הכנסות של 51.5 מיליון שקל ורווח גולמי של קצת יותר מ-8 מיליון שקל, המהווה 16.4% מהמכירות.

עוד הראו התוצאות כי הוצאות הנהלה וכלליות, והוצאות מכירה ושיווק גבוהות יחסית למחזור, הובילו את קופיקס לסכם את 2014 בהפסד תפעולי של 1.2 מיליון שקל.