רקדניות בלבוש חושפני באירוע של המכללה הלאומית לשוטרים

באתר המשטרה נכתב כי המכללה, המהווה מרכז הכשרות ואימונים ארצי לשיטור, "משרטטת את פניה של המשטרה בעשורים הבאים. מטרתה להוציא לרחובות שוטרים טובים יותר, ליצור שינוי ולעזור להעלות את אמון הציבור"

רקדניות בלבוש חושפני הופיעו ביום ספורט שהתקיים היום (ג') במכללה הלאומית לשוטרים בבית-שמש - כך נודע ל"גלובס".

בעולם מתוקן, ייתכן ותמונות של רקדניות מפזזות, סטייל הקרנבל של ריו דה ג'נרו בבית ספר לשוטרים, היו יכולות להיתפס כחינניות משהו. אולם, לא כך הם פני הדברים בימים בהם משטרת ישראל סובלת, יותר מתמיד, מדימוי של חממה להטרדות מיניות.

תמונות כאלה היוצאות ממתקן משטרתי בכלל ומבית ספר המגדל את הדור הבא של שוטרי ישראל בפרט - הן מבישות ומדאיגות. הן מעוררות תמיהה וסלידה במיוחד לאור העובדה ששוטרות מהוות, כפי שאנו עדים לכך חדשות לבקרים, טרף קל גם מצד הקצונה הבכירה.

ניצבים נכנסו בזה אחר זה אל חדר החקירות בחשד להטרדה מינית וניצול יחסי מרות של שוטרות. ובהקשר זה, ראש מח"ש, אורי כרמל, הגדיר באחרונה (באירוע הסיכום השנתי של המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה שנערך בירושלים) את חקירות המחלקה נגד הניצבים במשטרה הנחשדים בהטרדה מינית כ"פורצות סכר" ו"מנקות אורוות". עוד אמר כי "כשסכר זה יקרוס, והוא בשלבי קריסה מתקדמים, תהפוך סביבת העבודה במשטרה עבור שוטרות צעירות, לבטוחה, איכותית ונקייה מהטרדות מיניות ומתופעה של ניצול מרות ביחסים שבינו לבינה".

על-פי מחקר שערכה אשתקד נעמי לבנקרון, דוקטורנטית בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב בנושא הטרדות מיניות במשטרת ישראל תחת הכותרת "חשופות בניידת", פחות מרבע מהמשרתים בשורות המשטרה הן נשים, שעל-פי רוב משרתות בדרגים הזוטרים.

"תפיסת עולם זו משפיעה, במידה רבה, גם על יחסה של המשטרה לפשיעה כנגד נשים, גם אם חלו בה שינויים מסוימים בשנים האחרונות. סביבת עבודה גברית זו, המבוססת מיסודה על תפיסת עולם פטריארכלית וכוחנית, היא קרקע פורייה לעברת ההטרדה המינית".

כאמור, התמונות שהגיעו לידי "גלובס", צולמו הבוקר במכללה הלאומית לשוטרים שנפתחה באזור התעשייה המערבי של בית-שמש בסוף חודש דצמבר 2014 בהשקעה של מאות מיליוני שקלים. באתר האינטרנט של המשטרה נכתב כי המכללה הלאומית לשוטרים, המהווה מרכז הכשרות ואימונים ארצי לשיטור מהמתקדמים ביותר בקרב משטרות מודרניות בעולם כולו, "משרטטת את פניה של המשטרה בעשורים הבאים".

עוד נכתב כי מטרת המכללה להוציא לרחובות שוטרים טובים יותר. "מטרת המכללה היא להביא לשיפור מקצועיות השוטרים על-ידי מתן הדרכה איכותית ושימוש בטכנולוגיה מתקדמת. מורכבות מקצוע השיטור מצריכה מהשוטרים יכולות רבות - השוטר הוא לא רק חוקר או רק סייר; בסגל הפיקוד הכללי של המשטרה מאמינים כי המנוף שתיצור המכללה יכול ליצור שינוי רחב ולעזור להעלות את אמון הציבור".

ואנחנו שואלים האם רקדניות בלבוש פרובוקטיבי בבית ספר לשוטרים היא הדרך הנכונה להכשיר שוטרים טובים יותר ונטולי דחף מיני קרימינלי?

מדוברות משטרת ישראל נמסר בתגובה: "יום הספורט שהתקיים היום במכללה הלאומית לשוטרים כלל תחרויות בענפי ספורט מגוונים, ביניהם כדורגל, ריצה, משיכת חבל ועוד. בין היתר הוזמנה על-ידי המכללה הפעלה של גורם חוץ שכללה לימוד החניכים: סמבה, קפוארה, זומבה ואומנויות לחימה נוספות. ברגע שסגל המכללה הבחין בלבוש הבלתי הולם את ערכי המשטרה של מדריכות החוץ, הן נדרשו באופן מיידי להחליפו. השיעורים במהלך היום בוצעו בלבוש הולם".

אלא שהביגוד החלופי של המדריכות ביום הספורט, אינו צנוע כפי שניתן היה לחשוב שיהיה. בתמונות שצולמו אחרי שבמשטרה הבינו שהביגוד החושפני אינו הולם, נראות המדריכות לבושות במכנסונים קצרים והדוקים, חולצה קצרה הדוקה ונועלות נעלי עקב