80 עובדי פרטנר מסרבים לעבור למיזם המשותף עם הוט מובייל

טוענים כי הם מופלים לרעה מבחינה חוזית ודורשים השוואת תנאים קודם לחתימה

חיים רומנו מנכ``ל פרטנר / צילום: איל יצהר
חיים רומנו מנכ``ל פרטנר / צילום: איל יצהר

עובדי פרטנר שאמורים לעבור למיזם המשותף עם הוט מובייל לתפעול ותחזוקת הרשת המשותפת לשתי החברות, מסרבים לעבור למיזם החדש ולחתום על החוזים שהוצעו להם - כך נודע ל"גלובס".

העובדים מתכוונים לפנות בימים הקרובים לבית הדין של ההסתדרות ולהמשיך את המאבק. הסיבה לסירוב היא בשל הטענה שהם מופלים לרעה מול העובדים של חברת הוט מובייל.

מדובר על 80 עובדי פרטנר שעוברים למיזם החדש. לטענתם החוזים שלהם אינם זהים לחוזים של עובדי הוט מובייל בכל הקשור לתנאי הפרישה שלהם לאחר תקופה של שנת עבודה שבמהלכה אסור לפטרם.

העובדים טוענים כי הסכמי הפרישה לאחר מכן יוצרים מצב שבו להנהלת המיזם יהיה כדאי יותר לפטר עובדי פרטנר משום שעובדי הוט מובייל מקבלים תנאי פרישה טובים יותר, ולהנהלה יהיה יקר יותר לפטרם מאשר לפטר את עובדי פרטנר ולכן הנטייה תהיה לפטר כמה שיותר מהם. העובדים דורשים להשוות את התנאים מול עובדי הוט מובייל, ועד שזה לא יקרה הם אינם מוכנים לחתום על החוזים.

המיזם אמור לעבוד בתוך שבועיים, ואולם ממה שנודע ל"גלובס", כרגע לא בטוח שזה יקרה מפני שהמיזם אמור היה להתחיל לעבוד בבניין הוט מובייל באיירפורט סיטי ואולם בעקבות כל מיני בעיות חוזיות לא ניתן להתחיל לעבוד משם, ולכן העובדים יצטרכו להמשיך ולעבוד מפרטנר ומהוט. הבעיה היא שעל פי דרישות רשות ההגבלים המיזם חייב להיות מופרד מחברות האם ולהתנהל באופן עצמאי לחלוטין ולכן לא ברור כיצד יעבוד העסק עד שיימצא מקום מסודר שממנו הוא יתופעל.

לדברי גורמים המעורבים בוויכוח גם עובדי הוט מובייל שאמורים לעבור לא שבעי רצון לגמרי וככל הנראה גם הם טוענים כלפי המיזם וכלפי ההסתדרות שדברים שהובטחו להם אינם מעוגנים חוזית.

נזכיר גם שכל עניין איחודי הרשתות אינם מתקבלים גם בפלאפון ובסלקום והם מתנגדים למתכונת המוצעת שאליה דוחף משרד התקשורת. השבוע אמור להתקיים דיון בעניין בוועדת הכלכלה. עובדי סלקום ופלאפון טוענים שהמיזמים המשותפים אינם באמת משותפים וכי עובדי סלקום ופלאפון אמורים להיקלט במיזם משותף בתנאים פחות טובים מה גם שהחברות שעימן המיזם אמור לחבור - במקרה של פלאפון מדובר על חזי בצלאל שטרם נכנס לשוק, ובסלקום מדובר על גולן טלקום - הם אינם מביאים נכסים אמיתיים למיזם ולכן השותפות עימם היא פיקטיבית.