ראש עיריית ר"ג אישר את עבודות הרכבת הקלה

בעצם אישורו של ישראל זינגר הוסר איום מרכזי של עיכוב העבודות על הקו הראשון של הרכבת הקלה

ישראל זינגר / צילום: שלומי יוסף
ישראל זינגר / צילום: שלומי יוסף

ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר אישר לנת"ע להתחיל את עבודות הרכבת הקלה בעירו, זאת לאחר שבנת"ע איימו כי אם לא יינתן האישור, יפנו בצעד חריג לוועדה המחוזית ובכך יעקפו אותו. בעצם אישורו של זינגר הוסר איום מרכזי של עיכוב העבודות על הקו הראשון של הרכבת הקלה.

אורכו של הקו הראשון, האדום, הוא 24 ק"מ - מתוכם 11 ק"מ במנהרה תת-קרקעית. הקו צפוי לעבור בתחומי פתח-תקווה, בני-ברק, רמת-גן, תל-אביב ובת-ים, כאשר בשטח רמת-גן מתוכננת הרכבת להיות תת-קרקעית.

באפריל האחרון שלח זינגר מכתב לשר התחבורה ישראל כץ ובו דרש לשנות את תוואי הרכבת לאורך רחוב ז'בוטינסקי, כך שתהיה רכבת עילית ולא תחתית. זינגר טען כי רכבת תחתית היא יקרה פי כמה מרכבת עילית והיא צפויה לשבש באופן משמעותי את חיי היומיום של התושבים והסוחרים לאורך הציר.

אלא שבנת"ע היו נחושים שלא לשנות את התוואי. במכתב ששלח חודש שעבר מנכ"ל נת"ע יהודה בר און לזינגר, איים שאם בתוך שבועיים לא יעניק זינגר לחברה הרשאה להתחיל בעבודות הקו האדום של הרכבת הקלה בעיר, נת"ע תפנה באופן חריג לחוק התכנון והבנייה, המאפשר לעקוף את המהנדסת המקומית, ולהסתפק בקבלת אישור מיו"ר הוועדה המחוזית. האיומים עזרו, וזינגר אישר את תחילת העבודות.

מעיריית רמת גן נמסר בתגובה כי "כפי שנטען לאורך כל הדרך, עיריית רמת-גן מעודדת את הקמת פרויקט הרכבת הקלה לרווח כלל אזרחי ישראל, תוך התחשבות רבה ככל הניתן בתושבי העיר רמת-גן ובבעלי העסקים הפועלים בה. לאור זאת, עד כה חתמה העירייה רק על אישור לעבודות החפירה והדיפון של שתי התחנות העתידות לקום בתחומה אולם טרם אישרה את תכנית הסדרי התנועה הזמניים שהציעה חברת נת"ע ובין הצדדים מתקיים מו"מ מעמיק ויעיל שמטרתו לצמצם ככל הניתן את סבלם של תושבי העיר ובעלי העסקים בז'בוטינסקי ובמתחם הבורסה, תוך טיפול בהסדרי התנועה באזור.

יודגש, כי רק לאחר אישור תכנית הסדרי התנועה, תוכל חברת נת״ע להתחיל את העבודות באזור. בנוסף, עתידה חברת נת"ע להציג בפני העירייה בתקופה הקרובה את תכנית התחבורה הציבורית לזמן העבודות ואת מעטפת חניוני 'חנה וסע' שישמשו את תושבי העיר והעובדים בה".