פאלו אלטו שווה 15.4 מיליארד דולר - מעט יותר מצ'ק פוינט

מאז הונפקה חברת האבטחה של ניר צוק, שנמנה על מייסדי צ'ק פוינט, היא הניבה תשואה של 338% ■ שווי ההחזקות של צוק - 459 מיליון דולר

הרבה דם רע זרם בין שתי חברות האבטחה המתחרות, צ'ק פוינט ופאלו אלטו, מאז הקמתה של האחרונה. מייסד פאלו אלטו, ניר צוק, היה אחד מראשוני העובדים בצ'ק פוינט, ועזב על רקע חילוקי דעות עם המייסד והמנכ"ל, גיל שויד. לאורך השנים צוק גם נתן ביטוי לחוסר החיבה שלו כלפי שויד, וניפק כמה וכמה הצהרות לוחמניות נגד צ'ק פוינט.

בסוף השבוע נרשמה היסטוריה קטנה בתחרות בין השתיים: מניית פאלו אלטו עלתה בכ-0.7%, מניית צ'ק פוינט נחלשה ב-1.2% ובסופו של יום המסחר עקף שווי השוק של פאלו אלטו את זה של צ'ק פוינט. כעת פאלו אלטו נסחרת בשווי שיא של 15.4 מיליארד דולר, ושוויה של צ'ק פוינט הוא כ-15.3 מיליארד דולר. שווי מניותיו של צוק, המחזיק 3% ממניות פאלו אלטו, עומד על 459 מיליון דולר.

פאלו אלטו הונפקה ב-2012 במחיר של 42 דולר למניה (לעומת 184 דולר כיום - תשואה של 338%), ששיקף לה שווי של 2.8 מיליארד דולר. מתחילת 2015 עלתה מניית פאלו אלטו ב-50% בעוד מניית צ'ק פוינט הסתפקה בתשואה צנועה בהרבה, עם עלייה של 6.6%.

עם זאת, לפחות לפי האנליסטים המסקרים את החברות, בצ'ק פוינט יש מקום לעליות גדולות יותר: מחיר היעד הממוצע שמציבים האנליסטים למניית צ'ק פוינט גבוה ב-9% ממחיר המניה, ובפאלו אלטו, אחרי העליות האחרונות, מחיר המניה דומה למחיר היעד הממוצע. בשתי החברות, רוב האנליסטים ממליצים לקנות את המניות וחלקם הקטן ממליץ על "החזק".

ההבדל בין שתי החברות הוא שצ'ק פוינט הוותיקה היא גם חברה רווחית, בעוד שפאלו אלטו מציגה בשלב זה רווחיות רק על בסיס Non-GAAP - בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת הכספים 2015 (שהתחילה ביולי 2014) רשמה החברה הפסד נקי של 119 מיליון דולר, ורווח נקי Non-GAAP של 50.2 מיליון דולר.

צוק, המשמש כמנהל הטכנולוגי בפאלו אלטו, מיצב את עצמו כילד הרע, שלא מהסס לומר את מה שהוא חושב על המתחרות. ב-2013 פאלו אלטו הציבה שלט חוצות באיילון עליו נכתב: "זה עתה עברתם את צ'ק פוינט. גם אנחנו". עוד קודם, ב-2012 אמר צוק שהמתחרות של פאלו אלטו "צועדות במה שאני מכנה The Death Row. ברור לנו מה יקרה למתחרות שלנו, או שאנחנו נהרוג אותן או שהן ייאלצו לעשות זאת בעצמן. אין אופציה שלישית".

בדרך כלל, שויד הגיב בצורה מאופקת לדברים, אך במספר מקרים הוא גם עקץ בחזרה. ב-2012, כשנשאל על דברי צוק, הוא אמר כי "במשך 16 השנים שבהן אנחנו חברה ציבורית, כבר 4 דורות של מתחרים נעלמו... אני שמח להיות מאלה שנשארים, ולא מהנעלמים כי הם אגרסיביים וחסרי זהירות". עוד הוא אמר: "אני חושב שאין סיכוי גבוה שפאלו אלטו תהיה הצלחה. תמיד דגלנו במכירת טכנולוגיה יותר טובה, ליותר לקוחות, ובלנקוט אסטרטגיות חיוביות. מצער אותי שאחרים בחרו אסטרטגיות של 'ללכלך'. זה כנראה מלמד יותר על האישיות שלהם מאשר על שלנו".

פאלו אלטו וצ'ק פוינט
 פאלו אלטו וצ'ק פוינט