אביגדור קפלן: "מגה רוצה פריסת חובות, לא הקפאת הליכים"

מנכ"ל קבוצת אלון בשיחת ועידה: "אני מדגיש שהספקים הקטנים שהחוב אליהם עד 800 אלף שקל לא יצטרכו לפרוס לנו חובות. זה תהליך מאוד מאוד קצר של שבועיים עד חודש, תלוי בבית המשפט"

אביגדור קפלן / צלם: איל יצהר
אביגדור קפלן / צלם: איל יצהר

רשת מגה פנתה היום (ב') לבית המשפט בבקשה להסדר חוב ובקשה לקיום אסיפות נושים. ההחלטה להגיש את הבקשה באה לאור הערכות כי הקבוצה לא תצליח להגיע להסדר כספי עם הספקים, ומכיוון שכך, אלה עלולים להפסיק לספק סחורה באופן מיידי לרשת מגה ובכך למוטט בפועל את הרשת. (לכתבה המלאה)

אביגדור קפלן, מנכ"ל קבוצת אלון ויו"ר מגה, אמר היום במסגרת שיחת ועידה שקיימה החברה כי "פנינו היום לבית המשפט בבקשה לאפשר לנו לכנס אסיפות לבעלי חוב לצורך אישור להשלמת תוכנית ההבראה. אנחנו נאלצים לנקוט צעד זה בגלל מגבלות החוק להגבלים עסקיים".

לדבריו, "תוכנית ההבראה אינה כוללת מחיקת חובות אלא דחיית חובות בלבד. ההצעה כוללת פריסה של תשלומים ל-4 שבועות ביולי ואוגוסט. בנוסף, אנחנו מבקשים לדחות 30% מהחוב הקובע לתקופה של שנתיים. בתקופה זו נפרע את החוב במלואו, בצירוף ריבית של 2% לשנה.

"החברה פנתה גם לצורך תרומת בעלים. הם התחייבו להזרים עד 120 מיליון שקל כסיוע במימון שוטף ועוד 100 מיליון שקל כהלוואה ארוכת-טווח. בעלי הנדל"ן שהיינו משלמים להם מדי 3 חודשים מראש - אנחנו מבקשים לשלם חודש בחודשו, כלומר חודש מראש. אנו מבקשים להוביל את עלויות הנדל"ן, כמובן שבמשא-ומתן עם כל אחד. נבקש גם מבעלי נכסים, במידת הצורך, להכניס שוכר חלופי", אמר קפלן.

"אני חושב שהתוכנית היא מאוד מאוזנת. הצמצום של 32 סניפים הוא מאוד כואב, אבל אנחנו חושבים שאם השותפים האחרים יתנו את חלקם, אנחנו נצליח להוציא את מגה מהמצוקה עם כ-150 סניפים פעילים ברחבי הארץ. הספקים הם בעלי אינטרס להציל את מגה ולהבריא אותה. המעמסה עליהם היא משמעותית, אבל אנחנו מעריכים שהם יכולים לעמוד בה.

"אני מדגיש שהספקים הקטנים, שהחוב אליהם עד 800 אלף שקל, לא יצטרכו לפרוס לנו חובות. זה תהליך מאוד מאוד קצר של שבועיים עד חודש, תלוי בבית המשפט. זה לא הקפאת הליכים אלא רק פריסה מחודשת של תשלומים, כדי שמגה תוכל לעמוד בתשלומים שלה לכל אחד מבעלי העניין", סיכם קפלן.

בתשובה לשאלה בנוגע לבקשת הספקים שבעלי מגה יזרימו יותר כסף, אמר קפלן כי "אני נפגשתי באישור הממונה על ההגבלים עם קבוצה קטנה של ספקים גדולים, ודווקא שמעתי תמיכה בתוכנית ליולי-אוגוסט. יש צורך בתמיכת בית המשפט לאסוף את כל הספקים, והם צריכים להצביע ולהחליט. אני חושב שהאינטרס שלהם הוא לשמור על מגה כרשת חיה ולאפשר לה לחזור לפסים של יציבות".

החובות של מגה
 החובות של מגה