שטראוס וזוגלובק עצרו אספקה לעדן טבע מרקט ו-am:pm

עדן טבע מרקט נמצאת בשליטת מגה, ואילו הרשתות am:pm ואלונית נמצאות בבעלות החברה-האם של מגה, אלון רבוע כחול ■ ספקים: "מי שלא משלם את חובות מגה, לא ישלם גם חובות אחרים"

הצרות נוחתות בצרורות על מגה: אחרי שאתמול (ב') עצרה שורה ארוכה של ספקים את אספקת הסחורה לרשת עצמה, החליטו היום כמה ספקים לעצור את אספקת הסחורה גם לתת-רשת המזון האורגני עדן טבע מרקט, לרשת המרכולים am:pm ולרשת חנויות הנוחות אלונית. עדן טבע מרקט נמצאת בשליטת (51%) מגה, ואילו הרשתות am:pm ואלונית נמצאות בבעלות החברה-האם של מגה, אלון רבוע כחול.

ל"גלובס" נודע כי היום (ג') הודיעה קבוצת שטראוס לעדן טבע מרקט, am:pm ואלונית כי היא מפסיקה מיידית לספק להן סחורה. גם חברת זוגלובק עצרה את אספקת הסחורה לרשתות am:pm ולעדן טבע מרקט.

ספקים נוספים עמם שוחח "גלובס" אומרים כי לא יספקו סחורה לרשתות אלה.

"אם אלון רבוע כחול לא יודעת לשלם את החובות של מגה, אז היא לא תשלם גם את החובות של am:pm ואלונית", אומר אחד הספקים.

היום סיפקו תנובה ושטראוס סחורה לרשת מגה, אם כי בהיקף מצומצם, ובהתאם להוראה של חברת ביטוח האשראי. מאפיות אנג'ל סיפקה את הסחורה כרגיל, למרות שמגה חייבת לה 9.4 מיליון שקל, ויש לה חובות נוספים לחברה-הבת של מאפיות אנג'ל.

גם אסם, שעצרה תחילה כליל את אספקת הסחורה, מסרה אמש כי קיבלה אישור מחברת ביטוח האשראי לספק למגה חלקית את הסחורה.

עובדים בסניפים אומרים כי החוסרים ניכרים במדפים בשבועיים האחרונים, וכי למרות שהרשת מבצעת הזמנת סחורות, תנובה מספקת רק כ-20% מההזמנות. קבוצת שטראוס מצדה סיפקה מוצרי חלב בלבד ולחלק מועט מסניפי מגה.