יוזמה: שמאים ודפני ליף יסייעו לכם להתמודד עם בעלי הדירות

במסגרת שיתוף הפעולה, יופעל מוקד סיוע טלפוני לשוכרי דירות שיאוייש על ידי שמאי מקרקעין בחינם ■ על פי ראש לשכת שמאי המקרקעין, אוהד דנוס, עד כה הצטרפו ליוזמה 60 שמאי מקרקעין שיפעלו בהתנדבות

דירה להשכרה / צילום מסך
דירה להשכרה / צילום מסך

יוזמה חדשה מבקשת לחבר בין שמאים לשוכרי דירות כדי שיסייעו להם במשא ומתן מול בעלי דירות. מדובר ביוזמה של לשכת שמאי המקרקעין בישראל יחד עם דפני ליף, ממנהיגות המחאה החברתית של קיץ 2011 ומייסדת ועד שוכרי הדירות.

במסגרת שיתוף הפעולה, יופעל מוקד סיוע טלפוני לשוכרי דירות שיאוייש על ידי שמאי מקרקעין בחינם. על פי ראש לשכת שמאי המקרקעין, אוהד דנוס, עד כה הצטרפו ליוזמה 60 שמאי מקרקעין שיפעלו בהתנדבות. מדובר בשמאים ממקומות שונים בארץ.

על פי התוכנית, שוכרי דירות, שיהיו מעוניינים בייעוץ שמאי לקראת חידוש חוזים, פינוי, החלפת שוכרים וכל נושא אחר, יעבירו את פניותיהם לוועד הארצי של שוכרי הדירות, שם יקשרו אותם, לאחר בדיקה, עם אחד מהשמאים המתנדבים. על פי ועדת שוכרי הדירות, במהלך היום, מאז פורסמה התוכנית הגיעו כבר עשרות פניות של שוכרי דירות ממקומות שונים בארץ כמו תל אביב, ירושלים וגם עוטף עזה.

"העלאת מחירי השכירות בשנים האחרונות הביאה לפריצת המחאה החברתית בקיץ 2011 ומאז ועד היום הייתה בכותרות, כשפתרון מעשי לבעייה טרם יושם", כך דנוס, "ההצהרות ששמענו לאחרונה על קידומו של 'חוק שכירות הוגנת' היוו טריגר לדרישות העלאה נוספות מצד בעלי הדירות, רובן תלושות מהמציאות ואינן קשורות למצב הכלכלי השורר בארץ, וממציאות זו נולד הקשר בין הלשכה לבין הוועד הארצי של שוכרי הדירות. שוכרי הדירות ברובם חסרים את הכלים הבסיסיים לניהול משא ומתן מול דרישות המשכירים שלעתים נראות חריגות ואף מקוממות. שיחה קצרה וקבלת מספר טיפים למשא ומתן משמאי מקרקעין, יכולים לסייע רבות".

דפני ליף הוסיפה לדברי דנוס ואמרה: "שני מליון שוכרי דירות יושבים ומחכים להסדרת נושא השכירות וכשאין הסדרה חקיקתית יש מקום ליוזמה אזרחית. הקו החם שהקמנו, הוא כלי שמטרתו לתת מידע לשוכרים ברחבי הארץ ולשפר את עמדת המשא ומתן שלהם מול בעלי הבתים. קיבלנו היום מספר פניות, ממקומות שונים, בין היתר סיפורים על שכר דירה שעולה בבת אחת במאות שקלים".

עוד ביקשה להדגיש ליף כי היוזמה האמורה היא פרטית אבל היא רק מחדדת את הצורך בהסדרת שוק השכירות בהקדם האפשרי על ידי קידום חוק שכירות הוגנת.