בשורה טובה לחובבי הצפייה בסדרות וסרטי קולנוע דרך האינטרנט

ביהמ"ש המחוזי מבטל את חסימת פופקורן טיים בישראל ■ פופקורן טיים היא תוכנה פופולרית לצפייה בהזרמה (סטרימינג) של תוכן ברשת, המספקת גישה קלה לצפייה בסדרות וסרטים, המסודרים בממשק נוח עם כתוביות בעברית

רייטינג אנשים צופים בטלוויזיה  / צלם:  טינקסטוק
רייטינג אנשים צופים בטלוויזיה / צלם: טינקסטוק

בשורה טובה לחובבי הצפייה בסדרות טלוויזיה וסרטי קולנוע דרך האינטרנט: בית המשפט המחוזי בתל אביב ביטל לפני ימים אחדים את הצו הארעי שניתן ב-19 במאי להפסקת פעילות אתרי פופקורן טיים וחסימת גישת הגולשים מישראל. השופט מגן אלטוביה דחה את הבקשה להסדר פשרה עם חברת פרטנר, 012 סמייל טלקום, 013 נטוויז'ן והוט נט שירותי אינטרנט. השופט התייחס בהחלטתו לעובדה כי קולם של המנויים בהליך זה לא נשמע.

פופקורן טיים היא תוכנה פופולרית לצפייה בהזרמה (סטרימינג) של סדרות טלוויזיה וסרטי קולנוע. מדובר בתוכנה המספקת גישה קלה לצפייה בתוכן רב, המסודר בממשק נוח ומציע גם כתוביות בעברית.

בשלב זה נקבע כי המבקשות: ארגון זיר"ה (זכויות יוצרים באינטרנט), סרטי יונייטד קינג, yes, הוט, שידורי רשת, קשת ונגה תקשורת ישלמו לחברת בזק בינלאומי את הוצאות הבקשה ושכר טרחת עו"ד בסך 40,000 שקל.

בהחלטת השופט נכתב, "כי כל עוד לא איתרו את פלוני אלומני (ההתייחסות למפתחי/בעלי פופקורן טיים - צ.ה), לא ניתן למנוע ממנו פתיחת אתרים חדשים מהם ניתן יהיה להוריד את תכנת פופקורן, ועל כן, חסימה או סגירה של אתרי פופקורן לא תבטיח מניעה מוחלטת של האפשרות להוריד את תכנת פופקורן. לכך, יש להוסיף, כי מהבקשה עולה שהגולשים מורידים את תוכנת פופקורן אל מחשבם האישי ובשלב זה אינם זקוקים עוד לאתר ממנו הורידו את התוכנה, כדי לצפות בסרטים או יצירות של המבקשות, דהיינו גולשים שכבר הורידו את תוכנת פופקורן למחשבם יוכלו להמשיך לצפות ביצירות של המבקשות גם לאחר מתן הסעד הזמני. במצב דברים זה, נראה כי התועלת של הסעד הזמני המבוקש הינה מועטה אם בכלל".

למרות החלטת בית המשפט מחודש מאי, פופקורן טיים עדיין היה זמין בישראל, וניתן היה להוריד את התוכנה. יתרה מזאת, חסימת הורדת התוכנה הפופולרית לא באמת עוזרת לחסום את השימוש בשירות - זאת לאור העובדה כי הזרמת התוכן בשירות מתבססת על קבצי טורנטים, ואת אלה לא באמת ניתן לחסום כפי שחוסמים אתרים.