תנו לחיות

מעשה באדם שחולם על גן חיות שבו בעלי החיים לא סגורים בכלובים

קופים / צלם: רויטרס
קופים / צלם: רויטרס

"גן החיות שלנו", יום ג' 22:05, ערוץ 1

גם סדרה אנגלית, גם עם לא מעט בעלי חיים, גם כל פרק באורך של שעה: בניגוד לכל הסדרות הרזות שנמשכות 20 וקצת דקות נטו לפרק - מה עוד נוכל לבקש? אפילו העלילה של הסדרה הזו בערוץ 1 היא מאוד לא שגרתית, הגם שהיא מבוססת על סיפור אמיתי (כדרכן של העלילות המוזרות באמת).

מעשה בג'ורג' מוטרסהד, חייל משוחרר ששב הלום-קרב משדות הקטל של מלחמת העולם הראשונה, הישר לחיק משפחתו המורחבת: הוריו, אשתו ושתי בנותיו, שמתגוררים כולם בבית אחד (עניין שעלול להיות לא פשוט גם עבור מי שאינו הלום-קרב). מפגש מקרי עם קוף מוביל אותו לחלום על גן חיות מיוחד שבו בעלי החיים לא יהיו סגורים בכלובים קטנים, חלום שהוא מנסה להגשים כשהוא קונה במכירה פומבית אחוזה ישנה.

מכאן והלאה העסק רק מסתבך והולך - לא רק שהמשימה היא מלכתחילה לא קלה, מסתבר שגם תושבי הכפר הופכים חשדניים כלפי מעשיו של ג'ורג'.

כבר רמזתי בפתיחה שאני עלול להיות לא אובייקטיבי ולחבב את הסדרה הזאת (6 פרקים), מכל הסיבות הלא נכונות. למרות זאת, יש לי תחושה שמרבית הצופים יחבבו אותה דווקא מהטעמים הנכונים.

* ציון: 9

ללכת כי כולם הולכים

"הטיול הגדול", יום ג' 21:00, ערוץ 10

צפיתי בסדרה הזאת שתעלה הערב לשידור בערוץ 10, עת שודרה באחד מערוצי הדוקו - ומשהו בה הפריע לי.

מה קומם אותי? ובכן, אחת התופעות הכי מעניינות ומבורכות בעיניי, בקרב החברה הישראלית, היא הישראלי הנודד: האנשים הצעירים שבפרק החיים בין הצבא לאוניברסיטה לוקחים פסק-זמן מהמרוץ ויוצאים לגלות עולם.

אני לא מדבר על עשרה חבר'ה מאותו הצוות בצבא שנזרקים על החוף בקוסמוי ומלמדים את המקומיים לשיר שירים של עומר אדם - אלא על המטיילים האמיתיים, מי שמעבירים פרק זמן לא קצר בהיפתחות לעולם, אחרי שהיו סגורים במשך כמה שנים בתוך הקפסולה הישראלית הכי מרוכזת, צה"ל.

לכל אחד כזה אני מאחל שיזכה לחיות את חייו במקום טוב יותר, או לחלופין - שיבין שגם מקומות שנראים ממבט ראשון טובים בהרבה, אינם תחליף למקום היחיד שאפשר לקרוא לו בית.

והנה באה הסדרה הזאת ומקיימת מעין "איחוד משפחות", מפגשים טעונים (ומרגשים לכשעצמם), בין "הבורחים" הצעירים להוריהם. זה מעניין, זה מרגש - ולפחות בעיניי זה גם מקומם. מה הטעם בבריחה אם מנסים לספר לך במהלכה שהשד שמפניו אתה בורח אינו נורא כל-כך?

מה שכן, הצפייה בהחלט עלולה לעורר חשק לצאת למסע נוסף, 25 שנה אחרי.

* ציון: 7